چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اخذ ۱۳ هزار فقره سند تک‌برگ به نام دولت در استان خوزستان

اخذ ۱۳ هزار فقره سند تک‌برگ به نام دولت در استان خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، منوچهر رحمانی گفت: در سال ۹۵ با تلاش و کوشش همکاران در حوزه املاک و حقوقی موفق شده‌ایم حدود ۱۳ هزار فقره سند تک‌برگی املاک و اراضی دولت را در سطح شهرستان‌های تابعه و مرکز استان اخذ و در این راستا عملکرد چشمگیری داشته باشیم.
وی افزود: موضوع مستندسازی املاک و اراضی دولتی که یکی از راهکارهای حفاظت و صیانت از املاک دولت است دارای اهمیت بالایی است و بر اساس قانون جامع حدنگار و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، اخذ و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ از اولویت‌های وظایف ابلاغی به این اداره کل بوده است.
رحمانی اضافه کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از دست‌اندازی متجاوزین به اراضی دولتی و حقوق بیت‌المال باعث کاهش دعاوی و تکمیل چرخه کاداستر کشوری می‌گردد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تعامل و همکاری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان جای تقدیر دارد و بر اساس توافقات حاصله جلسات مشترک جهت رفع مشکلات و تداخلات ثبتی به‌منظور مستندسازی املاک دولت، به‌صورت مستمر بین این اداره کل و اداره کل ثبت از سال گذشته در حال برگزاری است.
رحمانی ابراز امیدواری کرد: امسال طی برنامه‌ریزی صورت پذیرفته روند اخذ اسناد تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای تداوم یافته است.
وی افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار کم درآمد خصوصاً ماده ۹ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و وفق تفاهم‌نامه فی‌مابین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی – بنیاد مسکن انقلاب و سازمان بهزیستی کشور و انجمن خیرین مسکن‌ساز با سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی جهت تأمین مسکن خانواده‌های دارای حداقل دو معلول در سطح شهرستان‌های تابعه استان خوزستان برای ۱۳۶ خانوار دارای ۲ معلول جمعاً ۳۹ قطعه زمین به مساحت ۱۰۸۴۴ متر زمین برای ساخت ۱۳۶ واحد زمین دولتی تأمین و قرارداد آن با خیرین مسکن‌ساز منعقد گردید.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.