صفحه اصلی / بانوان خیر از ایران و جهان در دومین دوره جایزه گوهرشاد تقدیر می شوند

بانوان خیر از ایران و جهان در دومین دوره جایزه گوهرشاد تقدیر می شوند

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا علی سروری مجد روز یکشنبه در نشست خبری دومین دوره جایزه جهانی گوهر شاد با اعلام این خبر گفت: در مراسم جایزه گوهرشاد از چهار بانوی ایرانی که در عرصه های مختلف سرآمد بوده ند و چهار بانوی خیر و موفق از کشورهای نیجریه، عراق و روسیه تقدیر می شود.
وی درباره مولفه های انتخاب این افراد گفت: بانوانی که در عرصه ترویج معارف قرآنی و اهل بیت، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، فرهنگ هنری و رسانه ای ، امور عمرانی همچون ساخت مدرسه ، بیمارستان، امور پزشکی و مدیریت و کار آفرینی فعال هستند، تقدیر می شوند. 
گوهرشاد بیگم (۷۸۰ – ۹ رمضان ۸۶۱ ه‍.ق) معروف به گوهرشاد از اشراف زنان خراسان و از نامداران و سیاستمداران دوره تیموریان است. او زنی بسیار نیکوکار، ثروتمند، ادب دوست، هنرپرور، باوقار، خردمند، بااحتیاط و باسیاست بود.
از آثار و بناهای خیریه‌ای که توسط گوهرشاد بنا شد، مسجد جامع مشهد در ایران و مسجد جامع، مدرسه و خانقاه شهر هرات افغانستان بیش از همه اهمیت دارند که در هر دو شهر به نام آن بانوی نیکنام به «مسجد گوهرشاد» موسوم و مشهور می‌باشند . همچنین او آثار ارزنده‌ای در حرم امام رضا (ع) و اطراف آن پدید آورد، از جمله دو رواق «دارالحفاظ» و «دارالسیاده» را بنا کرد. معمار این دو رواق و دو مسجد در هرات و مشهد، قوام‌الدین شیرازی بود.
سروری مجد در نشست خبری خود درباره نحوه انتخاب بانوان جایزه گوهرشاد گفت: برای انتخاب بانوان خیر نگاه منحصرا به دین خاصی نداشتیم و هر بانویی که در فعالیت های خیر و مدیریتی فعالیت ویژه ای داشته، از هر کشوری را انتخاب کردیم.
سروری مجد درباره نحوه انتخاب این بانوان برگزیده گفت: این هشت بانو از میان ۱۲۰ بانو که رزومه شان به ستاد برگزاری این جشنواره ارسال شده بود، انتخاب شدند.
به گفته سروری مجد ۱۷ داور ایرانی و بین المللی برگزیدگان را انتخاب کردند.
وی افزود: انتظار ما از این بانوان منتخب این است تلاش نیکوکارانه خود و دیگران را منعکس کنند و دیگران را به انجام فعالیت های خیر ترغیب کنند و ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) را به دیگران نشان دهند.
محمود واعظی عضو شورای سیاستگذاری جایزه جهانی گوهر شاد نیز در این نشست گفت: هدف اصلی برگزاری این جایزه ترویج معارف قرآن و اهل بیت است.
وی برگزاری این جایزه را از عرصه ای از اقدامات آستان قدس رضوی عنوان کرد : این بانوان نخبه با نگاهی خیر، تخصص خود را در اختیار جامعه جهانی قرار می دهند که بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به دشواری انتخاب این نخبگان گفت: رسانه ها می توانند در عرصه معرفی این بانوان کمک زیادی کنند زیرا جهانی شدن یک جایزه نیازمند کمک همه نهاد ها از جمله رسانه ها است.
مراسم تقدیر از این بانوان برگزیده ۱۰ مرداد در مشهد برگزار می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.