صفحه اصلی / ارتقاء ایمنی سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی بندرامام(ره)

ارتقاء ایمنی سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی بندرامام(ره)

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به اینکه این ایستگاه دریایی یکی از سازه های  مهم و استراتژیک بندرامام خمینی(ره) است که در فاصله  ۴۵ مایلی از این مجتمع بزرگ  بندری  قرار دارد، گفت: این ایستگاه نقش  مهمی  در ارائه  به هنگام خدمات راهنمایی به کشتی های تردد کننده به این مجتمع بندری با هدف جلب رضایتمندی آنها دارد.
ابوطالب گرایلو افزود: حفظ طول عمر مفید و نگهداری این سازه از اولویت های این اداره کل بوده و در همین راستا در ماه جاری ضربه گیرهای این سازه تحت نظارت کارشناسان دریایی و با مشارکت شرکت هدایت کشتی خلیج فارس- راهبر خدمات دریایی- در این مجتمع بندری جایگزین و بهسازی شد.
گرایلو همچنین در تشریح مزیت های نصب این ضربه گیرها گفت: این ضربه گیرها نقش  مهمی در جلوگیری از وارد آمدن ضربات به سازه و جذب نیروهای حاصل از پهلوگیری شناور به آن داشته و در استحکام  بقای سازه  نقش حیاتی را ایفا می کند.
وی افزود: علاوه بر حفظ استحکام  و طول عمر  سازه این ضربه گیرها  و پایه دلفین مورد استفاده جهت دسترسی بروی ایستگاه، امکان پهلوگیری شناور به ایستگاه را در شرایط آب و هوایی نامساعد میسر کرده و کمک شایانی به ارائه خدمات راهنمایی به کشتی ها به واسطه ی فراهم کردن امکان سوار و پیاده شدن راهنمایان در دریای مواج خواهد نمود.
یادآور می شود؛ بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از نیروهای مجرب و آموزش دیده دریایی و ارائه خدمات دریایی راهنمایی به کشتی های متردد، زمینه تردد ایمن و سالم شناورها را در آبراه خور موسی فراهم می آورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.