صفحه اصلی / آزمایشگاه غذا و دارو منطقه آزاد ارس در آینده نزدیک راه اندازی می شود

آزمایشگاه غذا و دارو منطقه آزاد ارس در آینده نزدیک راه اندازی می شود

 سلامت محور، افزایش همکاری های متقابل و مشترک و تقویت نگاه نظارتی بر کالاهای سلامت محور برشمرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، مهدی غفاری در گفتگو  افزود: پیرو تفاهم نامه ای که بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان غذا و داروی کشور در سال ۱۳۹۴ منعقد شد و در سال ۱۳۹۵ به سازمان های مناطق آزاد ابلاغ شد. مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس نیز به دستور مدیرعامل منطقه تشکیل شد.
غفاری گفت: پیرو احکامی که جناب آقای دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو به مدیران غذا و دارو مناطق آزاد کشور ابلاغ کردند، مقرر شد با تکمیل زیرساخت های اداری و کنترل آزمایشگاهی و اخذ اختیارات لازم مناطق آزاد عهده دار تامین ایمنی و سلامت کالاهای سلامت محور در حوزه های تولید، واردات و صادرات باشند.
وی ادامه داد: در شهریور سال ۱۳۹۵ با ابلاغ حکم محسن عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برای راه اندازی مدیریت غذا و دارو فعالیت ما آغاز شد. تمرکز کاری این مدیریت در ۱۰ نقطه کاری قرار داده شده که از آن جمله می توان: ایجاد زیرساخت اداری، تعریف چارت سازمانی، تامین نیروی انسانی به تعداد ۶ نفر، برگزاری دوره های آموزشی مختلف، برگزاری کارگروه فنی مشترک غذا و دارو با همکاری معاونت غذا و داروی استان و مدیران سازمان غذا و دارو و ستادهای مرکزی در تهران با هدف تشکیل کارگروه فنی تصمیم گیری در بحث های فنی و تخصصی، ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه های فعالیت های سلامت محور منطقه از قبیل کارخانجات فعال در حوزه تولید کالاهای سلامت محور، کارخانه های در حال احداث و بازدیدهای مستمر بهداشتی از اماکن سطح عرضه در ایام پیک گردشگری و همچنین توزیع بسته های آموزشی و راه اندازی کمپین سلامت در منطقه با عنوان "آشنایی با نشانگر رنگی تغذیه" و "آشنایی با برچسب کنترل سلامت کالا نظام ردیابی و رهگیری و کنترل استاندارد و سلامت کالا"، عرضه بروشورهای آشنایی با برچسب کنترل کالا در غرفه سازمان غذا و دارو در نمایشگاه الکامپ نام برد.
مدیر سلامت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس، یکی از شاخص ترین اقدامات انجام شده در این منطقه را بحث معدوم سازی کالاهای تاریخ گذشته و غیر مجاز در منطقه برشمرد.
غفاری به راه اندازی آزمایشگاه کنترل و کالاهای سلامت محور در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: محل راه اندازی آزمایشگاه تایید شده و اعتباری هم برای تجهیز آزمایشگاه از سوی سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده، به دنبال عقد قرار داد هستیم تا با کمک سازمان غذا و دارو کار را آغاز کنیم.
مدیر سلامت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس در پایان افزود: بحث تفویض اختیار مدیریت غذا و داروی منطقه آزاد ارس به طور مشروط از سازمان غذا و دارو دریافت شد و مقرر شد بعد از برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان و راه اندازی آزمایشگاه، تفویض نهایی در رابطه با اولویت ترخیص کالاهای وارداتی آغاز شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.