صفحه اصلی / اپل با پرداخت ۲ میلیارد دلار، به اختلافاتش با نوکیا پایان داد

اپل با پرداخت ۲ میلیارد دلار، به اختلافاتش با نوکیا پایان داد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زومیت به نظر می‌رسد اپل و نوکیا به اختلاف حقوقی خود پایان داده‌اند. جزئیات مربوط به مصالحه این دو کمپانی در دست نیست؛ البته نوکیا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی همکاری با اپل ارائه داده است. اواخر ماه می، اپل و نوکیا اعلام کردند که این دو شرکت به راهی برای حل و فصل اختلافات دست یافته‌اند و با گسترش روابط خود، با یکدیگر همکاری می‌کنند. جف ویلیامز، مدیر اجرایی ارشد اپل، گفته است: «ما از مذاکرات انجام‌شده برای حل مشکلات راضی و منتظر گسترش روابط تجاری خود با نوکیا هستیم.»
در گزارشات مالی این هفته‌ی نوکیا، به پرداخت نقدی و نحوه‌ی همکاری با شرکت اپل اشاره شده است:
ما مبلغ نقدی ۱.۷ میلیارد یورو از اپل دریافت کرده‌ایم و میزان نقدینگی خود را افزایش داده‌ایم. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، برنامه‌ی ما این است که در گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی سوم، جزئیات بیشتری در مورد استفاده از پول دریافتی از اپل ارائه کنیم.
به‌جای یک توافق‌نامه ساده برای ثبت اختراع، در مورد همکاری تجاری گسترده‌تر با اپل توافق کرده‌ایم که در طول زمان پتانسیل شرکت را در زمینه‌های مسیریابی IP، شبکه‌های نوری و بسته‌های تجاری سلامت دیجیتال ارتقاء خواهد داد. از این رو، بخشی از مبلغ توافق‌نامه با صدور مجوزهای حق ثبت اختراع در بخش فناوری‌های نوکیا و بخشی از آن در قالب درآمد خالص حاصل از فروش در سایر گروه‌های تجاری نوکیا تسویه خواهد شد.
نوکیا در ابتدا پرونده‌ای را به جریان انداخت که ادعا می‌کرد اپل در ماه دسامبر در پتنت‌های فناوری خود تخلفاتی انجام داده است که اپل در ابتدا با طرح دعوی حقوقی به آن پاسخ داد. اصل اختلاف به ۳۲ پتنت آیفون ۳GS مربوط بود. پس از حل و فصل، اپل توافق کرد که فروش محصولات ویتینگز نوکیا را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود دوباره از سر بگیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.