صفحه اصلی / خلأ های قانونی حمایت از کسب و کارهای اینترنتی

خلأ های قانونی حمایت از کسب و کارهای اینترنتی

سرمقاله
بنابراین ضرورت دارد از راه‌هایی که موجب کاهش هزینه و افزایش رفاه مردم می‌شود، استقبال کرد. از سوی دیگر، حمایت از خلاقیت‌های اینترنتی و کارآفرینان موجب افزایش بهره‌وری می‌شود. بنابراین نباید با خلأهای قانونی باعث شویم این نوع از کسب‌وکار شکل نگیرد. البته قوانین اندکی درباره کسب‌وکار در فضای مجازی وجود دارد که دولت با ارائه لایحه می‌تواند خلأهای موجود در سایر بخش‌ها را پر کند.
از آنجایی که راه‌اندازی بنگاه اقتصادی در شرایط کنونی با توجه به هزینه‌های اولیه، سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده را دچار تردید کرده است، استفاده از سیستم‌های نوین اینترنتی و مجازی می‌تواند سبب کاهش ریسک شود و همچنین قوانین برای این حوزه باید با قوانین کسب و کارهای سنتی متفاوت باشد، چرا که با توجه به اینکه هزینه در این نوع کسب و کار کاهش می‌یابد، ارائه خدمات به مردم در فضایی ارزان‌تر و ساده‌تر شکل می‌گیرد.
با توجه به قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اشتغالزایی ضرورت دارد بخشی از سهم اشتغالزایی در حوزه فناوری‌های نوین و بخش ارتباطات باشد.
در همین رابطه در قانون بهبود فضای کسب‌وکار بر لزوم تسهیل شرایط برای اشتغالزایی تاکید شده، بنابراین باید تمامی موانع در کسب‌وکارهای مختلف رفع شود. یکی از الزامات برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی این است که مشوق‌هایی مانند مشوق‌های مالیاتی برای کارآفرینان در این حوزه ارائه شود. همچنین با توجه به توسعه روزافزون کسب‌وکارهای اینترنتی باید زیرساخت‌های مخابراتی در این زمینه تکمیل و منابع لازم برای انجام این مهم در نظر گرفته شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.