صفحه اصلی / ساماندهی میدان بهارستان نیازمند بررسی کارشناسان است

ساماندهی میدان بهارستان نیازمند بررسی کارشناسان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  معاونت میراث فرهنگی، محمد حسن طالبیان در جلسه مربوط به طرح معاون میراث فرهنگی کشور برای ساماندهی میدان بهارستان که در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شد، اعلام کرد: طرح مشاور برای ساماندهی میدان بهارستان و ساخت و سازهایی که در پیرامون این میدان وجود دارد نیازمند بررسی های کارشناسی سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی کشور است.
جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف کشور برگزار شد که در این جلسه طرح ساماندهی میدان بهارستان از سوی مشاور میدان نقش جهان مطرح و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. 
طالبیان به اشکالات مطروحه در طرح ساماندهی میدان بهارستان پرداخت و گفت: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی درحالی اشکالاتی به طرح ساماندهی پیرامون میدان بهارستان وارد شد که پس از بررسی و ارزیابی اعضای این جلسه مقرر شد که پیشنهادات و اطلاعات مربوط به مطالعات مشاور هر چه سریعتر به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال و بررسی ها انجام شود.
معاون میراث فرهنگی کشور همچنین تاکید کرد: پس از آنکه این طرح از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت در کمیته های فنی سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح خواهد شد تا نتیجه بررسی ها به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود. 
این درحالیست که به گفته طالبیان، همزمان با ارسال طرح مشاور به سازمان میراث فرهنگی کشور، طرح ساماندهی پیرامون میدان بهارستان به کمیته فنی ۳ شورای عالی معماری و شهرسازی ارجاع شده تا پس از بررسی نمایندگان دستگاه های عضو شورای عالی معماری و شهرسازی تعدادی از دستگاه ها مجددا جهت طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود. 
مجموعه بهارستان و مجلس از منظر تاریخی، فرهنگی و ارزشهای مختلف بسیار مهم و حساس است و گذارندن مراحل کارشناسی از منظر چند رشته ای قبل از تصمیم نهایی ضرورت بسیار دارد. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.