صفحه اصلی / ایزو ۹۰۰۱ اهرمی برای رعایت استانداردها و ارتقای مسئولیت‌پذیری است

ایزو ۹۰۰۱ اهرمی برای رعایت استانداردها و ارتقای مسئولیت‌پذیری است

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران،  رئیس اتاق البرز دراختتامیه نشست ممیزی ایزو تلاش همراه با موفقیت اتاق برای کسب گواهینامه ایزو ISO9001:2015 را حرکتی به سوی ارتقای مسوولیت‌پذیری مدیران و کارکنان و افزایش میزان رضایتمندی اعضاء و پرسنل عنوان کرد.  
رحیم بنامولایی در این نشست اظهار کرد: رعایت کامل استانداردهای سازمانی در مسیر رشد و  پیشرفت فعالیت ها  از ویژگی های برخورداری از ایزو  ISO9001:2015    است. با پیاده شدن سیستم استاندارد "ایزو"  امور مدیریت از اعمال تصمیم های فردی خارج و مدیران میانی در این زمینه نقش آفرین خواهند بود.
بنامولایی گفت: در پوشش ایزو چگونگی گردش کاری واحد ها و میزان پیشرفت امور به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گرفته تا اگر در مواردی کوتاهی صورت گیرد و یا فعالیت های درخور توجه انجام شود، در سیستم  مدیریتی ثبت خواهد شد. اینگونه ارزیابی ها یاری دهنده مدیریت برای ارتقای حقوق سالانه پرسنل و گامی به سوی توسعه و پیشرفت سازمانی است.
وی با اشاره به اینکه برخی از واحدها از آرم و نشان ایزو صرفا برای درج آن روی محصول استفاده می کنند، افزود: برای حضور با دوام در بستر صادرات توصیه می شود صنایع از سیستم و روش های نوین فرایند تولید و ارتقا کیفیت در مسیر گسترش صادرات گام بردارند و فقط به دنبال گرفتن نشان استاندارد نباشند.
بنا مولایی افزود: متاسفانه برخی تولیدکنندگان الزامات فرایند تولید را رعایت نکرده و تصور می کنند تنها داشتن نشان استاندارد برای صادرات محصول کفایت می کند در صورتی که این تصور غلط به صادرات ضربه می زند. تولیدکنندگان باید باورکنند که تداوم و توسعه صادرات، تنها درگرو تولید و صادرات مرغوب و مطابق سلیقه مصرف کنندگان است.   
واردات تکنولوژی بدون استفاده از نیروهای آموزش دیده کارایی ندارد
دبیر کل اتاق البرز نیز در این نشست به پاره ای ازمشکلات ناشی از واردات ماشین آلات و تکنولوژی نوین بدون آگاهی از علم ، فرهنگ و روش های فنی استفاده از این ماشین‌آلات اشاره کرد.
مسعود قاسمی گفت: خیلی از شرکت‌ها در فضای برجام  تکنولوژی‌های جدیدی وارد و در واحدهای صنعتی خود به کار گرفته‌اند اما متاسفانه محصولات تولیدی با این تکنولوژی جدید در حد انتظار نیست. در بررسی و عارضه یابی متوجه شدیم علت عدم بهره برداری مناسب از این تکنولوژی های جدید، استفاده از نیروهای سنتی است که آموزش های لازم را فرا نگرفته اند.
قاسمی با تاکید براینکه دریافت گواهینامه ایزو بایستی با رعایت کامل استانداردهای مربوطه همراه شود، گفت: متاسفانه درگذشته برخی شرکتها به محض دریافت گواهینامه و تابلو ایزو از اجرای کامل استاندارد های مربوطه شانه خالی کرده اند.
وی تصریح کرد: هدف اتاق بازرگانی فقط گرفتن گواهینامه ایزو نیست بلکه به دنبال رعایت استانداردهایی است که  عملکرد و کیفیت فعالیت های ما را افزایش دهد.
دبیرکل اتاق البرز گفت: طبق قانون، اتاق بازرگانی وظیفه خطیر مشاوره سه قوه را بر عهده دارد لذا  تک تک پرسنل ما به عنوان کارشناس باید در حوزه های کاری خود خبره بوده و استاندارد ها را به نحو مطلوب رعایت کنند.
قاسمی از اتاق البرز به عنوان جوان‌ترین اتاق بازرگانی  کشور نام برد و گفت: ما سال گذشته در بحث آموزش رتبه اول را در بین اتاق‌های بازرگانی سطح کشور کسب کرده‌ایم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.