چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / هدفمان برندسازی است

هدفمان برندسازی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر ،  بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بازرسان شورای جهانی صنایع‌دستی از دو شهر مریوان و سیرجان دیدن کرده‌اند و با هنرمندان و شیوه کارشان آشنا شدند. در شهرستان سیرجان شاهد فعالیت سه نسل در کنار هم بودند و این اتفاق برایشان خوشایند بود. به‌عبارتی این دو شهر، نمایندگان خوبی برای ایران بودند و ظرفیت صنایع دستی ما را به درستی معرفی کردند.
معاون صنایع دستی کشور به زیرساخت‌هایی اشاره کرد که در شهر سیرجان فراهم شده و بیان کرد: در سیرجان رشته دانشگاهی گلیم بافی، همچنین موزه‌ای به این منظور راه اندازی شده؛ علاوه بر این، هنوز نسل جدید گلیم می‌بافد و این مساله نویدبخش زنده ماندن و ادامه پیدا کردن هنر گلیم بافی در سیرجان است.
نامور مطلق در ادامه گفت: تاکنون ۴ شهر تبریز، اصفهان، مشهد و لاله‌جین در همدان در شورای جهانی صنایع دستی ثبت شده‌اند و با ثبت جهانی مریوان و سیرجان، پنجمین  و ششمین شهر صنایع دستی ایران ثبت می‌شوند. ناظران و ارزیابان شورای جهانی بعد از دیدار از مریوان و سیرجان ارزیابی خود را به شورای جهانی ارائه می‌دهند که از هر قاره یک نماینده در این شورا وجود دارد و اگر این ارزیابی مورد تایید نمایندگان قرار بگیرد، این دو شهر، ثبت جهانی می‌شوند.
معاون صنایع دستی کشور، برندسازی را مهم‌ترین هدف از ثبت جهانی شهرها دانست و افزود: این اتفاق موجب نام آشنا شدن شهرهای ما می‌شود و «نام» یعنی وجود؛ یعنی هویت؛ یعنی در یادها ماندن و  ما باید تلاش کنیم که با ثبت شهرهای خود در فهرست شهرهای جهانی، هویت خود را به رخ جهانیان بکشیم.
به گفته نامورمطلق، انتخاب شهرهای جهانی، بهانه و فرصت خوبی برای تعامل با کشورهای دیگر و داد و ستد با آنهاست و ما تاکنون توانسته‌ایم چهار شهر را به عنوان شهرهای جهانی به ثبت برسانیم. اما این کافی نیست و لازم است همه نهادها و سازمان‌های مرتبط، کنار هم قرار گیرند و زمینه را برای معرفی و توسعه صنایع دستی فراهم آورند.
او به ضرورت نوآوری اشاره و بیان کرد: امروز سلیقه مردم و نیاز آنها تغییر کرده و هنرمندان صنایع دستی باید مخاطب امروز خود را بشناسند. برای مثال هنرمندانی که در تبریز و شهرهای دیگر آذربایجان، مشغول بافتن فرش هستند، دیگر نمی‌توانند از همان طرح‌ها و رنگ‌های پیشین استفاده کنند چراکه سلیقه مردم دنیا تغییر کرده و دیگر رنگ‌های گرم و فضاهای شلوغ، چندان طرفدار ندارد و هنرمندان ما باید سلیقه مخاطب امروز را بشناسند و جهانی شدن شهرها به این شناخت کمک می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.