صفحه اصلی / تصویب طرح رسمی شدن مرزهای سومار وشوشمی استان کرمانشاه درهیئت دولت

تصویب طرح رسمی شدن مرزهای سومار وشوشمی استان کرمانشاه درهیئت دولت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده امروز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس جمهور و در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، در بحث توسعه یافتگی گفت: من فکر می کنم باید برگردیم و از خودمان شروع کنیم.
وزیر صنعت، معدن، تجارت افزود: توسعه یافتگی نیازمند افراد توسعه یافته است که خوشبختانه در این استان وجود دارد ولی باید به کار گرفته شوند.
وی ادامه داد: برخی در استان هنوز در حال و هوای جنگ بیرون نیامده اند لذا باید تلاش کنند چرا که پول به تنهایی مشکل را حل نمی کند.
نعمت زاده با بیان اینکه طرح کمک به توسعه امسال با گستردگی بیشتری فعال شده است و سامانه آن فعال گفت: از طرف استان کرمانشاه ۵۲ مورد تقاضا به ما اعلام شده که با عنایت به ۵ هزار و ۶۸۹ تقاضادر کشور این رقم زیر ۱ درصد است که از تسهیلات استفاده می کنند.
وی افزود: آنچه کارگروه استانی زیر نظر استاندار و معاونین تصویب کرده اند تا دیروز ۷ فقره بوده است که از ۳۷۴ فقره در کل کشور یعنی ۲ درصد به سیستم بانکی ارائه شده که تقاضا داریم کمک کنند تا اینها تصویب شود.
وزیر صنعت، معدن، تجارت ادامه داد: در زمینه اکتشافات معدنی با توجه به اینکه کشور یک کشور نفتی است باید رقابت کند و از قیر طبیعی برای فرآورده های صنعتی استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه مشتریان ما اغلب مربوط به بخش خصوصی هستند، گفت: در استان کرمانشاه در حوزه قیرطبیعی تحقیقاتی شده تا بتوانیم این محصول را خام فروشی نکنیم.
نعمت زاده گفت: پیشنهاد می شود با تجمیع سنگبری های کوچک یک واحد بزرگ سنگبری در استان با توان بازار یابی بالا تشکیل دهند.
وی افزود: افتتاح خودرو سازی در استان کرمانشاه یک حرکت انقلابی بود که در رابطه با سفر رهبر تصویب شد که طی ۲ سال آینده فاز اول آن افتتاح شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:  باید در این راستا صنعت قطعه سازی خودرو تقویت شود به این خاطر امروز کلنگ فاز دوم این کارخانه نیز زده شد.
وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه یک استان مرزی است و مزیت های فراوانی به لحاظ اقتصادی داشته و در جوار کشور نسبتا ثروتمندی قرار دارد.
نعمت زاده، با تاکید بر اهمیت صنعت فولاد استان کرمانشاه گفت: باید بر روی این صنعت با تمام توان کار کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک مشکل دیرینه که داریم واگذاری زمین برای کار صنعتی است، چرا که اغلب آنها دست خورده مالک ها بوده و این موضوع را دچار مشکل کرده است.
وی آب مورد نیاز صنعت را یک پنجاهم آب بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: اما صنعت ۴۰ برابر بیشتر از کشاورزی ارزش افزوده دارد.
نعمت زاده در خصوص درخواست رسمی شدن مرز سومار و شمومی از استان کرمانشاه نیز گفت: هفته قبل این پیشنهاد را به دولت دادیم و به تصویب رسید، انشاء الله در آینده نزدیک این امر محقق خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.