صفحه اصلی / سرمایه‌گذاری جسورانه کشورهای اسلامی در نوآوری‌

سرمایه‌گذاری جسورانه کشورهای اسلامی در نوآوری‌

 نشست وزرای صنعت کشورهای دی هشت تاکنون فعالیت‌های متعددی را برای افزایش همکاری‌های فناوری کشورهای عضو سازمان دی-هشت آغاز کرده است. دبیرخانه این شبکه مسئولیت ایجاد بستر مناسب همکاری میان فناوران کشورهای عضو را برعهده دارد و هر سال نشست‌های متعددی را با موضوعات مختلف در حوزه فناوری برگزار می‌کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی افزود:یکی از موضوعات روز دنیای نوآوری، سرمایه‌گذاری جسورانه در نوآوری‌ها است که نهادهای این حوزه با عنوان سرمایه‌گذاران مخاطره پذیر (Venture Capital) به سرعت در کشورهای اسلامی در حال ایجاد و رشد است. از این رو، دبیرخانه این شبکه برگزاری اولین نشست از مجموعه نشست­های سرمایه‌ گذاری فناوری دی-هشت (Technology Investment Meetings) را با موضوع «سرمایه‌گذاری مخاطره پذیر» در مهرماه سالجاری (اکتبر ۲۰۱۷) برگزار خواهد کرد».
صفاری‌نیا درخصوص اهداف اصلی این نشست گفت: آشنایی صندوق‌های مخاطره‌پذیر کشورهای اسلامی با یکدیگر، انتقال تجربیات، بررسی مدل‌های روز سرمایه گذاری در نوآوری‌ها و مدیریت سرمایه­پذیران در صندوق‌های مخاطره‌پذیر از محورهای اصلی است و انتظار داریم توافق درخصوص سرمایه گذاری مشترک، یکی از خروجی­های این نشست باشد.
وی همچنین افزود: در نظر داریم با دستاوردهای مورد انتظار از این نشست، بتوانیم نشست‌های سال‌های آینده این رویداد را با حضور شرکت‌های نوآور نوپا و سرمایه‌گذاران فعال از کشورهای عضو برگزار کنیم و فضای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نوآوری را در بین کشورهای مسلمان ایجاد کنیم.
دبیر شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-هشت گفت: امیدواریم این نشست بتواند در رسیدن به اهداف خود با موفقیت عمل کند و برنامه‌های طراحی شده برای این نشست برای صندوق‌های مخاطره‌پذیر کشورها مفید و موثر باشد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.