صفحه اصلی / حضور پررنگ برندهای فناوری بومی

حضور پررنگ برندهای فناوری بومی

شایلی قرایی

و بزرگ‌ترین رخداد در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات فناوری در کشورمان به کار خود پایان داد. در این نمایشگاه که با حضور پررنگ شرکت‌های داخلی و استارت‌آپ‌ها آغاز به کار کرد، روزنه‌های امید را مبنی بر پیشرفت‌های چشمگیر شرکت‌های داخلی گشود. این نمایشگاه روز گذشته دوم مردادماه به کار خود در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پایان داد. 
رونمایی از بسته‌های اینترنتی «انرژی» شرکت ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت پارس‌آنلاین با حضور در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، از بسته‌های جدید اینترنتی «انرژی» رونمایی کرد. مدیران شرکت پارس‌آنلاین در حاشیه نمایشگاه الکامپ، ضمن معرفی دستاوردها و عملکرد شرکت در ۱۸ سال گذشته، بسته‌های جدید اینترنتی انرژی را معرفی کردند. رئیسی، قائم مقام مدیرعامل شرکت پارس‌آنلاین درباره بسته‌های اینترنتی انرژی گفت: بسته‌های اینترنتی جدید که با شعار «خوب چیزیه» عرضه شده، حاصل ۱۸ ماه کار کارشناسی و متناسب با نیاز کاربران در استفاده از اینترنت تهیه شده است. 
به گفته وی، این سرویس اینترنت که برای نخستین بار در ایران ارائه خواهد شد، قابلیت شخصی‌سازی اپلیکیشن‌ها را به کاربر خواهد داد و این امکان وجود دارد که بدون دغدغه حجم اینترنت از اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود مانند تلگرام، اینستاگرام و… استفاده کنید. 
وی توضیح داد: گاهی کاربر متقاضی اینستاگرام است، یا تمایل دارد ارتباطات صوتی و تصویری را از طریق اینترنت انجام دهد یا مثلا از تلگرام بیش از سایر پیام‌رسان‌ها استفاده کند که در هر صورت می‌تواند بسته مورد نیاز خود را سفارش دهد. 
وی با تاکید بر اینکه بسته‌های انرژی مطابق با ذائقه کاربران تهیه شده‌اند، گفت: تیم بازاریابی شرکت پارس‌آنلاین با شناسایی نیاز کاربران و متناسب با اپلیکیشنی که بیشتر استفاده می‌کنند، به آنها پیشنهاد خرید بسته می‌دهد. رئیسی همچنین گفت: کاربر در گزارش مصرف خود می‌تواند از میزان استفاده از بسته آگاه شود. بنابراین از مزیت‌های مهم بسته‎های انرژی این است که کاربر می‎فهمد چقدر پول بابت کدام اپلیکیشن‎ها پرداخت کرده است. 
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت پارس‌آنلاین ادامه داد: تلاش‌مان این است که در کانال‎های رسمی آموزش‎های لازم به مشتریان ارائه شود تا با آگاهی بیشتری پول خرج کرده و اینترنت خود را مدیریت کنند. وی افزود: یک هفته پس از الکامپ فروش این بسته‌ها آغاز خواهد شد و کاربران می‌توانند با توجه به معیارهای خود در استفاده از اپلیکیشن‎ها این بسته‎ها را خریداری کنند. 
رئیسی همچنین درباره همکاری پارس‌آنلاین با شرکت‌های خارجی برای ارائه پکیج انرژی، گفت: از چهار سال پیش تعاملات با شرکت‌های خارجی که تکنولوژی این کار را ارائه می‌کردند، آغاز شد و ۱۸ ماه بعد تکنولوژی خریداری و بسته‌های اینترنتی تعریف شد. وی درباره دلیل ارائه بسته‌های اینترنتی انرژی گفت: با حضور در نمایشگا‎های مختلف متوجه شدیم که شرکت‎ها به دنبال نوآوری هستند و از آنجایی که این تکنولوژی متمرکز است بر نحوه استفاده مردم از اینترنت، آن را انتخاب کردیم و مطمئن هستیم با توجه به رشد شبکه‎های اجتماعی در ایران استقبال خوبی از آن خواهد شد. 
نسخه IOS پات رونمایی شد
نسخه IOS نرم‌افزار پات با حضور مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش رونمایی شد. 
بنابر اعلام شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، غرفه این شرکت در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) از نسخه جدید نرم‌افزار پات قابل نصب بر سیستم‌عامل اندروید رونمایی کرد. صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش در این مراسم با بیان اینکه نرم‌افزار پات با ورژن آی. او.اس و با ویژگی‌هایی یکسان با نسخه اندرویدی این نرم‌افزار رونمایی شده است، گفت: این نوید را می‌دهیم که هر ماه با سرویس‌های ویژه‌ای روی این نرم‌افزار همه کاربران پات را شگفت‌زده کنیم. 
فرامرزی ضمن اشاره به اکوسیستم پات و بیان اینکه قرار است همه محصولات جدید ایران‌کیش در قالب این اکوسیستم عرضه شود، گفت: ما همواره، رضایتمندی مشتریان را گزینه‌ لازم و نه کافی می‌دانیم. 
ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه پردازش و تشخیص گفتار
شرکت عصر گویش‌پرداز که هرساله در نمایشگاه الکامپ حضور دارد، در نمایشگاه امسال نیز به عرضه خدمات خود پرداخت. شرکت عصر گویش‌پرداز با بیش از ۱۲ سال سابقه، در زمینه هوش مصنوعی و پردازش سیگنال گفتار فعالیت می‌کند. 
عمده محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط این شرکت برای نخستین‌بار در کشور و به صورت حرفه‌ای در زمینه پردازش و تشخیص گفتار بوده است. محصولات این شرکت شامل نویسا (نخستین سامانه تایپ گفتاری فارسی)، نیوشا (نخستین سامانه تلفن گویا با قابلیت تشخیص گفتار)، آریانا (نخستین سامانه تبدیل متن به گفتار با صدای طبیعی)، واژه‌یاب (سامانه جستجوی واژه‌ها و کلمات در گفتار)، شناسا (سامانه تشخیص هویت گوینده از روی صدا) و کارا (سامانه تشخیص فرمان‌های صوتی برای کار با کامپیوتر از طریق گفتار) است. 
حضوررای اندیش‌شرق با ارائه خدمات تولید نرم‌افزار و پشتیبانی شبکه
‌شرکت رای‌اندیش شرق از سال ۱۳۸۴ با هدف ارائه تجهیزات، راهکارها و خدمات تخصصی فناوری اطلاعات به صورت خصوصی شروع به کار کرده است. 
این شرکت برای سومین سال در نمایشگاه الکامپ حاضر شد و به ارائه خدمات در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم‌افزار، پشتیبانی شبکه، واردات و صادرات، بازرگانی و مشاوره می‌پردازد. این شرکت در زمینه‌های تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری، شبکه داده‌ای رایانه‌ای و مخابراتی، ارائه خدمات پشتیبانی، تعمیر و نگهداری سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی، تولید و ارائه قطعات و سیستم‌های غیر MainFrame و مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات رتبه برتر را در رده‌بندی شورایعالی انفورماتیک کشور از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور کسب کرده است. این شرکت در نمایشگاه امسال به عرضه 
سه محصول جدید خود پرداخت. 
میهن درایو: این محصول برای نخستین‌بار در ایران ارائه شده که جایگزینی برای گوگل درایو و وان درایو است. از ویژگی‌های میهن درایو می‌توان به مدیریت پیشرفته کاربران، انتقال مالکیت یک فایل به شخص دیگر، ویرایش گروهی و آنلاین مستندات و فایل‌ها، به اشتراک‌گذاری فایل، تعامل با سایر جوامع مجازی، یاداشت‌گذاری برای فایل‌ها، جستجوی پیشرفته همراه با جستجو در محتویات فایل‌ها و… … اشاره کرد. 
سیستم‌ساز: به واسطه این ابزار نرم‌افزارهای کاربردی مطابق با نیاز سازمان ایجاد می‌شود که سازمان را به سمت توانمندتر شدن در ارائه محصولات و خدمات راهنمایی می‌کند. 
از ویژگی‌های این ابزار کاهش زمان تولید و افزایش کیفیت نرم‌افزار سازمانی، قابلیت سیستم جدید متناسب با نیاز، توسط خود کاربران و راهبران و قابلیت توسعه‌پذیری سیستم در سازمان است. 
نرم‌افزار گزارش‌ساز و داشبورد مدیریتی: این نرم‌افزار سامانه‌ای برای یکپارچه کردن مدیریت عملکرد و کارایی سازمان است که کاربران به واسطه این نرم‌افزار می‌توانند گزارش‌ها و داشبوردهایی ایجاد کنند که به صورت خلاصه و دقیق عملکرد و کارایی سازمان را نشان می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا تنگناها و مغایرت‌های موجود بین عملکرد برنامه‌ریزی شده و عملکرد کنونی سازمان را شناسایی کنند. 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.