صفحه اصلی / ۹ واحد عرضه کننده پوشاک غیرمجاز پلمب شد

۹ واحد عرضه کننده پوشاک غیرمجاز پلمب شد

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از صدا و سیما، علی اکبر پوراحمدنژاد، با اشاره به جولان برندهای پر آوازه اروپایی غیرمجاز در برخی نقاط شمالی تهران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال قبل روند ثبت اقدام قانونی برای عرضه این برندها را اعلام کرد و اوایل امسال اخطارهای لازم به واحدهای عرضه کننده برندهای غیرمجاز داده شد.
وی با بیان اینکه بازرسان کمیسیون مبارزه با قاچاق استان تهران و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان هفته گذشته با مراجعه به این واحدها تذکرات لازم را دادند افزود: از آنجا که برخی واحدها به این تذکرات توجهی نکردند امروز با همکاری پلیس امنیت روند اعمال قانون و پلمپ ۹ واحد در ۸ پاساژ انجام شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران ادامه داد: هفته گذشته ۱۵۲ واحد عرضه کننده این برندها اخطار گرفته بودند و رصد روزانه این واحدها همچنان ادامه خواهد یافت. اگر واحدی اصرار بر تخلف داشته باشد برخورد قانونی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه غالب اجناسی که این برندها مدعی آن هستند وجاهت قانونی ندارد و عملا تقلبی هستند و فقط بابت این برندها مبالغ کلان از مردم دریافت می‌شود گفت: تا زمانی که این مسیر قانونی صحیح نشود بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت.
پور احمدنژاد با بیان اینکه بررسی واحد به واحد اماکن عرضه کلان کالایی در دستور کار قرار دارد: هفته گذشته محوریت بازرسی‌ها، بررسی اماکن و واحدهایی بود که البسه و کالاهای ورزشی کلان را در تهران در معرض فروش قرار داده بودند. در این بررسی‌ها ۶۱۲ واحد صنفی مورد بازرسی و رصد قرار گرفت و به ۱۸۵ واحد اخطار به خاطر اصلاح ساختار داده شد که امیدواریم هرچه سریعتر روند عرضه کالای خود را قانونی کنند.
پوراحمدنژاد افزود: در کنار مبارزه با باندهای قاچاق سازمان یافته، بررسی، رصد و نظارت بر واحدهای عرضه کننده کالاهای کلان بعنوان یکی از ماموریت‌های اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در سال ۹۶ تعریف شده است و اجرایی می‌شود.
بازارهای شمال پایتخت، جولانگاه برندهای تقلبی
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران درباره برندهای تقلبی گفت: عموما اماکن درجه بالای اقتصادی کشور از برندهای تقلبی استفاده می‌کنند که نمونه آن را می‌توان در بازارهای شمال پایتخت دید. عده‌ای وجود دارند که نمی‌خواهند این وضع اصلاح شود. مصوبات وزارت صنعت در خصوص ساماندهی برندها خارج از حوزه قاچاق است، اما ستاد مبارزه با قاچاق وارد این موضوع شده است.
وی درباره محل‌های رخ دادن این تخلف گفت: عموما اماکن درجه بالای اقتصادی کشور از برندهای تقلبی استفاده می‌کنند و این تخلفات سوء استفاده از اعتماد عمومی شهروندان است. ارائه برند تقلبی یک نوع کلاهبرداری است و در گام دوم می‌توان عنوان مستتر قاچاق را در آن یافت. این موضوع در دستور کار کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق استان‌ها به ویژه پایتخت اجرایی ابلاغ شده است که همزمان با همکاری مسئولین در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی این موضوع انجام می‌شود.
وی در خصوص روند مبارزه با برندهای تقلبی گفت: در ۴۳ پاساژی که در شمال تهران داشتیم بررسی‌های میدانی صورت گرفت که متاسفانه شاهد بودیم بخش عمده‌ای از این برندها هیچ انتسابی به صاحب برند که یک کشور اروپایی است، ندارد. بر اساس قانون، هر برند خارجی که می‌خواهد در یک سرزمین دیگر فعالیت کند باید رسمیت آن مبنی بر منتسب بودن به اصل برند یا شرکت در توافقات بازرگانی کشور پذیرنده ثبت شود در حالی که در هیچ کدام از این برندها چنین موضوعی دیده نشد.
پوراحمدنژاد به اخطارهایی که سال گذشته به برندهای تقلبی داده شده اشاره کرد و بیان داشت: از مجموع اخطارها تن‌ها هفت شرکت مشتمل بر ۲۳ برند مراجعاتی در جهت ثبت برند خودشان با رعایت ضوابط قانونی کرده اند و بقیه برندها که قریب به ۱۵۰ عنوان می‌شوند، اقدامی در این خصوص نکرده اند و عملا هیچ انتسابی به برند خارجی ندارند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.