صفحه اصلی / توسعه باغات چای و شالیزار در شمال کشور

توسعه باغات چای و شالیزار در شمال کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما؛ محمدعلی طهماسبی اظهارداشت: قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای از هشت هزار و ۱۵۰ ریال در سال ۹۲، به ۱۸ هزار و ۱۶۰ ریال رسیده است.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی درآمد چایکاران را حدود ۷۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۲ و ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ اعلام کرد و گفت: با ایجاد صندوق حمایت از چایکاری، چهار هزار هکتار از باغات متروکه و رها شده چای، دوباره احیاء شد.
وی ادامه داد: وسعت شالیزارها نیز از ۶۷۰ هزار هکتار به ۴۸۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت و محور تولید برنج کشور، استان‌های گیلان و مازندران هستند بود و ۱۵ هزار هکتار نیز در چشم انداز استان گلستان پیش بینی شده است.
طهماسبی همچنین از طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی براساس شیوه نامه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: در مناطقی که بالای ۳۵۰ میلیمتر سالیانه بارندگی دارد، اراضی کم بازده برای کشت باغات و گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره طرح پرورش ماهی در قفس هم گفت: تا پایان شهریور سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس در گیلان تولید می‌شود اجرا می‌شود که این ظرفیت تا۲۰۰ هزار تن هم قابل افزایش است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.