صفحه اصلی / بالاترین سطح فناوری‌های دنیا در اختیار ارتش است

بالاترین سطح فناوری‌های دنیا در اختیار ارتش است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای «خلیج عدن ۲» با اشاره به موقعیت دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ایران از لحاظ ژئوپلتیکی کشوری دریایی محسوب می‌شود که سه نوع دریای تعریف شده اعم از دریای بسته، دریای نیمه بسته و دریای باز را دارد.
وی با تاکید بر اینکه مهمترین دریای ایران، دریای عمان و مهمترین سواحل ما، سواحل مکران محسوب می‌شوند، ادامه داد: بنا به فرموده فرماندهی کل قوا و همچنین به دلیل وجود ارتباط با آب‌های آزاد، دریای عمان و سواحل مکران از مهمترین دریاها و سواحل جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند چرا که از طریق آنها می‌توانیم به چهار گوشه جهان حرکت کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریا مانند فضای مجازی دارای فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری است که باید از فرصت‌های آن در راستای تهدیدزدایی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر مستمر بر مساله بازگشت به دریا تاکید داشته‌اندY چرا که استعمار طی چند صد سال اخیر به مرور زمان ما را از دریاها دور کرده تا بتواند از منابع ما در دریا به نفع خود استفاده کند.
سیاری منابع غذایی، انرژی، تجارت، گردشگری، توسعه سواحل، ساخت پس‌کرانه‌ها، جلوگیری از خام‌فروشی و همچنین تامین منابع دریایی و پزشکی را از مزایای دریاها برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال اخیر همواره فرموده‌اند که نیروی دریایی ارتش به عنوان نیروی راهبردی باید در آب‌های آزاد و عرصه بین‌المللی دریاها حضور داشته باشد.
وی با بیان اینکه از ۵۰ کیلومتری دریای عمان به بعد آب‌های بین‌المللی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه که ما در دریاهای آزاد حضور داشته و صاحب اقتدار باشیم می‌توانیم از منابع دریا برای پیشرفت دریامحور کشور استفاده کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نیروی دریایی برای توسعه دیپلماسی دریا به اقصی نقاط آب‌های آزاد سفر کرده و توانمندی‌های جمهوری اسلامی را در معرض نمایش گذاشته است. در این راستا دلاوران نیروی دریایی رکوردزنی‌هایی از جمله دریانوردی پنج ماهه را نیز به نام خود ثبت کرده‌اند و برای نشان دادن اقتدار نظام آفریقا را دور زده‌اند.
سیاری با اشاره به اهمیت منطقه دریایی خلیج عدن، اظهار کرد: بیشترین تردد کشتی‌های تجاری از خلیج عدن صورت می‌گیرد به همین دلیل استعمار برای حضور در مهم‌ترین آب‌های دریای جهان بحث دزدی دریایی را در این منطقه ایجاد کرده است و تا به امروز ده‌ها میلیارد دلار از کشتی‌های مختلف تجاری جهان توسط این دزدها به یغما رفته است.
وی با اشاره به تردد کشتی‌های تجاری ایران از منطقه آبی خلیج عدن، گفت: طولی که از خلیج عدن در منطقه خطر قرار دارد ۱۵۰۰ کیلومتر است. در همین زمینه نیروی دریایی ارتش باید بتواند به واسطه تردد کشتی‌های تجاری کشورمان امنیت را در این منطقه برای کشتی‌های خود ایجاد کند تا اقتصاد کشور سالم بماند. در این زمینه به لطف خدا تا به امروز بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ فروند کشتی تجاری و نفتکش به سلامت از این منطقه عبور کرده‌اند و با بیش از ۲۵۰ مورد درگیری با دزدان دریایی، نیروی دریایی ارتش ایران اجازه نداده است که از یکی از کشتی‌های ما دزدی شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین درباره دزدی از برخی لنج‌های متعلق به کشورمان، خاطرنشان کرد: چنانچه این لنج‌ها به توصیه‌های نیروی دریایی توجه کنند با چنین اتفاقاتی مواجه نخواهند شد.
 دریادار سیاری در ادامه صحبت‌های خود در مراسم رونمایی از بازی «خلیج عدن ۲» با اشاره به استقبال گسترده از بازی «خلیج عدن ۱»T خاطرنشان کرد: طی گزارشی که از عملکرد نیروی دریایی نزد مقام معظم رهبری ارائه کردیم به ساخت بازی خلیج عدن ۱ این بازی نیز اشاره کردیم که ایشان با استقبال از این موضوع فرمودند که این امکان را توسعه دهید تا جوانان بدانند ما از چه توانمندی‌هایی برخوردار هستیم و اpساس غرور و افتخار کنند.
وی با تاکید بر اینکه بهترین راه انتقال توانمندی‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد بازی‌های رایانه‌ای است، گفت: پس از استقبال گسترده از بازی خلیج عدن ۱ و به دنبال اجرای فرمان مقام معظم رهبری بازی خلیج عدن ۲ ساخته شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اختصاص داشتن تنها پنج درصد از بازار بازی‌های رایانه‌ای به بازی‌های داخلی، اظهار کرد: همه بازی‌های خارجی جهت‌دهنده هستند و در آنها جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری ضعیف یا در موضع تروریسم یا … قرار دارد  این در حالی است که ما باید ارزش‌های واقعی خود را در این فضا به نمایش بگذاریم.
سیاری خاطرنشان کرد: بازی «خلیج عدن» می‌تواند به عنوان یک بازی جهت‌دهنده توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش و همچنین نظام را به نمایش بگذارد.
وی با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت در فضای مجازی با هدف ارتقا و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ارتش، عقیدتی سیاسی و نیروی دریایی آمادگی همکاری همه‌جانبه با فعالان بخش فضای مجازی را دارند تا بتوانیم با ارائه ارزش‌های نیروهای مسلح و بخش‌های مختلف جمهوری اسلامی، تمام بازار بازی‌های رایانه‌ای را به داخل اختصاص دهیم.
 فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری‌صیادان ایرانی از سوی گارد ساحلی عربستان، گفت: عربستانی‌ها معمولا در دستگیری صیادان ما دچار اشتباه می‌شوند چرا که صیادان ایرانی کاملا از مرزهای دریایی اطلاع دارند. ممکن است گاهی برای صید در کنار مرزها تردد داشته باشند اما گاهی اشتباهی رخ می‌دهد و گارد ساحلی عربستان اقدام به دستگیری آنها می‌کند.
وی با اشاره به دستگیری تعدادی از صیادان عربستان در نزدیکی آب‌های ایران طی هفته اخیر، خاطرنشان کرد: در دریا خطی به عنوان مرز مشخص نیست و مرزها صرفا از طریق دستگاه‌های موقعیت‌یاب و رادار تشخیص داده می‌شوند به همین دلیل ممکن است گاهی چنین اتفاقاتی بیفتد.
سیاری درباره آزادی صیادان دستگیر شده نیز گفت: معمولا آزاد کردن صیادهایی که در اطراف مرزهای آبی دستگیر می‌شوند از طریق مسئولان دو کشور و وزارتخانه‌های امور خارجه انجام می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به پرسشی درباره استفاده ارتش از تکنولوژی‌های روز با تاکید بر اینکه بالاترین سطح فناوری‌ها در ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ارتش و سایر نیروهای مسلح بالاترین سطح فناوری‌ها را در اختیار دارند اما به دلیل برخی مسائل این سطح از فناوری قابل نمایش در نمایشگاه‌ها نیست.
وی تصریح کرد: سطح فناوری در نیروهای مسلح به ویژه در حوزه سلاح و تجهیزات بسیار بالاست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.