صفحه اصلی / برجام با استحکام لازم پیش می رود

برجام با استحکام لازم پیش می رود

گفت: آمریکایی ها همانطور که گفته اند هنوز به برجام پایبند هستند و بحث کارشکنی و عهدشکنی در مورد آن با موضوع نقد یا خروج از برجام متفاوت است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در ادامه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد آمریکایی ها در قبال برجام اظهارکرد: برجام یک تفاهم چند جانبه است و دو جانبه نیست و در تماس هایی که با کشورهای اروپایی درباره آن داشته ایم آنها متعهد به برجام هستند و این توافق با استحکام لازم پیش می رود، ضمن این که اروپایی ها با رفتارهای آمریکایی ها چندان موافق نیستند.
وی تاکید کرد: آمریکایی ها همانطور که گفته اند هنوز به برجام پایبند هستند و بحث کارشکنی و عهد شکنی در مورد برجام با موضوع نقد یا خروج از برجام متفاوت است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مواضع اروپا و دیگر شرکای برجام یعنی روسیه و چین در این خصوص شفاف است و به صورت علنی آن را اعلام کردند.
** روابط ایران با عراق به سایر کشورها ربطی ندارد
قاسمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدارهای مقام های عراقی با همتایان ایرانی خود و این که آیا ممکن است نقش مستشاری ایران در عراق کم رنگ شود، اظهار کرد: روابط دو کشور همسایه دیرینه است و تهران و بغداد از ظرفیت های گسترده ای در زمینه مسائل دو جانبه، مسائل منطقه ای برخوردار هستند.
وی با بیان این که همواره تماس هایی بین مقامات دو کشور و حتی در سطوح کارشناسی وجود داشته و خواهد داشت، به سفر وزیر دفاع عراق به ایران و همچنین سفر معاون وزیر امور خارجه ایران به این کشور اشاره کرد.
وی با بیان این که این سفرها همواره در دستور کار بوده و باز هم انجام می شود، گفت وگو درباره مسائل منطقه، مبارزه با تروریسم و ثبات و امنیت منطقه را از محورهای رایزنی های دو طرف در مذاکرات این دو مقام ایرانی و عراقی عنوان و تصریح کرد: روابط ایران با عراق به سایر کشورها ارتباطی ندارد و دیگران نه می توانند و نه حق دخالت را در چگونگی همکاری این کشور با همسایگان خود دارند

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.