صفحه اصلی / حضور حداقل یک زن در کابینه مطالبه جامعه زنان است

حضور حداقل یک زن در کابینه مطالبه جامعه زنان است

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا، پروانه سلحشوری در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه) خود اظهار کرد: ما مطالبه‌ای را برای حضور زنان در کابینه مطرح کرده‌ بودیم زیرا معتقدیم یک شرط توسعه سیاسی استفاده از زنان در سطح کلان قدرت است. حضور وزیر زن در کابینه مطالبه من یا فراکسیون زنان نیست؛ بلکه مطالبه جامعه زنان و همچنین پیش نیاز توسعه سیاسی است.
وی افزود: ما معتقدیم زنان توانمندی هستند که می‌توانند در سطح وزارت خدمت کنند و نسبت به حضور زنان در کابینه آینده هم ناامید نیستیم و تلاشمان را خواهیم کرد که حداقل یک وزیر زن داشته باشیم. اگر هم بحث ایراد برخی مراجع به این موضوع است آقای احمدی نژاد در کابینه‌اش وزیر زن گذاشت و مراجع هم مشکل نداشتند. بنابراین نباید این موضوع را گردن دیگری بیندازیم. آقای روحانی حمایت ۵۱ درصد زنان را برای رسیدن به ریاست جمهوری داشته که یکی از مطالبات آنها حضور وزیر زن در کابینه بوده است. ما در مجلس هم ۱۵۷ امضا برای درخواست حضور زنان در کابینه جمع کردیم که آقایان اعم از اصولگرا و اصلاح طلب با ما همراهی کردند و به این موضوع سیاسی نگاه کردند؛ چرا که حضور زنان در کابینه را ضروری می‌دیدند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: آقای روحانی در دیدار جمعی از زنان در ماه رمضان تلویحا گفت که احتمالا وزیر زن نخواهد داشت، اما ما معتقدیم زنان توانمندی هستند که می توانند یک وزارتخانه را اداره کنند. ۴۰ سال از انقلاب گذشته و بسیاری از آقایان هم در این کسوت خوب عمل نکرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.