چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / بی توجهی ناخدای شناور حادثه آفرید

بی توجهی ناخدای شناور حادثه آفرید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, کاپیتان عبدالعلی وفایی‌نژاد گفت: در ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه دیروز (شنبه، ۳۱ تیرماه) شناور استیجاری جنین (Janin) ساخت سال ۲۰۱۰ با ۳۲ مسافر و ۸ خدمه در حال نزدیک شدن به اسکله بهرگانسر بود که در فاصله یک مایلی این اسکله به دلیل بی‌توجهی و بی‌دقتی ناخدای اندونزیایی آن با SBM قدیم بهرگان برخورد می‌کند.
وی افزود: با وجود دو بویه هشداردهنده در اطراف این SBM به منظور شناسایی نقاط خطر، متاسفانه ناخدای شناور بدون توجه به آنها به مسیر خود ادامه داده و سمت راست کشتی در زیر آب از قسمت جلو تا پاشنه آن شکاف عمیقی بر می‌دارد. در نتیجه این شکاف عمیق، آب وارد موتورخانه شناور شده و در مدت ۲۰ دقیقه با توجه به عمق چهار متری دریا، شناور از پاشنه در آب فرو رفته و قسمت جلوی آن کماکان بالای آب قرار دارد.
کاپیتان وفایی‌نژاد افزود: خوشبختانه با اقدام به موقع عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره و سپاه، همه مسافران و خدمه این شناور به سرعت توسط کشتی مسافری شیما و قایق‌های تندرو سپاه جمع‌آوری و به اسکله هدایت ‌شدند.
وی افزود: معمولا در روزهای مشخصی از ماه با توجه به اقماری بودن و پایان ۱۴ روز کار عده‌ای از همکاران شرکت نفت فلات قاره ایران، توسط شناورهای مسافری نسبت به جابجایی و جایگزینی آنان با سایر همکاران اقدام می‌شود و این موضوع امری طبیعی و  عادی در روند کاری این شرکت است.
رئیس عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران با رد شایعاتی مبنی بر فرسوده بودن شناور حادثه‌دیده در آب‌های خلیج فارس گفت: شناور مسافری جنین (Janin) به طول ۳۵ متر و عرض ۶ متر در سال ۲۰۱۰ ساخته شده و یکی از شناورهای مدرن و به‌روز بوده است. در این راستا مراتب به اطلاع مالک این شناور رسیده و مقرر شده به سرعت اقدامات لازم برای شناور کردن دوباره و تعمیرات این کشتی مسافری انجام شود.

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.