و گفت: این فرض که در فعالیتهای اقتصادی نیازی به فرهنگسازی نیست و در هر بخش که سود قابل شناسایی باشد سرمایه به آن سمت حرکت می کند صحیح نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ، سعید اسلامی بیدگلی ادامه داد، بررسیها نشان میدهد ما شاهد سالهای پر سودی در بازار سرمایه کشور بودهایم اما سرمایه جدیدی به این بازار وارد نشد. برای سالهای متمادی در ایران بانک ها منابع بسیاری را صرف تبلیغات سرمایهگذاری و سپردهگذاری کردند و این اقدام باعث شد حجم گستردهای از سرمایهها جذب بانکها شود.
وی با تاکید بر اینکه در گذشته فرهنگسازی و تبلیغات بانکی با بودجه دولتی صورت میگرفت گفت: بانکها در آن دوران شرکتهای دولتی محسوب میشدند و لذا برای تبلیغات از منابع دولتی بهره بردند.
اسلامی بیدگلی دربارهی تبلیغات در بازار سرمایه گفت: میزان تبلیغات انجام شده در دو بازار پول و سرمایه به هیچ عنوان قابل مقایسه با یکدیگر نبود و تبلیغات نظام پولی بسیار گستردهتر بود و به همین دلیل حجم بسیار زیادی از پساندازها و سرمایهها جذب بانکها شد.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایهگذاری با تاکید بر اینکه بورس کشور ما سالهای خیلی خوبی را گذرانده است، افزود: دورههای پر سود بازار سرمایه با افزایش مشارکت افراد جامعه همراه نشد و به رغم فرصتهای بیشمار این بازار سطح و میزان مشارکت جامعه ایرانی در بازار سرمایه با کشورهای توسعهیافته فاصله بسیاری دارد. بر همین اساس موظف هستیم برای فرهنگسازی بازار سرمایه تلاش بیشتری انجام دهیم.
اسلامی بیدگلی با اشاره به اینکه توسعه و فرهنگسازی همزمان رخ میدهد، گفت: بخشی از فرهنگسازی مربوط به عامه مردم است اما بخشی دیگر هم باید در سطح مدیران، کارشناسان و متخصصین بازار سرمایه انجام شود.
به گفته این استاد دانشگاه اگر بورس در تمام سال پربازدهترین بازار باشد اما فرهنگ سرمایهگذاری ایجاد نشده باشد ما شاهد مشارکت چشمگیر جامعه در آن نخواهیم بود.
وی افزود: بنابراین به نظر میرسد نیاز به توسعه فرهنگ سرمایهگذاری بین مدیران و بین عامه مردم وجود دارد.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایهگذاری با تاکید بر اینکه یکی از اجزای مهم سرمایهگذاری در بازار سرمایه رسانهها هستند، گفت: امروز نوع ارتباطات رسانهای تغییر کرده و مثل گذشته نیست. هرچند در حال حاضر رسانههای اجتماعی از ضریب نفوذ بالایی برخوردار هستند و توسعه قابل توجهی داشتند اما نقش سایر رسانهها همچنان قابل توجه است.
سعید اسلامی تاکید کرد: ما نیز باید تعریف جدید رسانه را مد نظر قرار دهیم و مطابق با تغییرات در حال وقوع حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه جشنواره " بورس و رسانه " هم حتما جزو موارد پراهمیت است، گفت: این جشنواره ابزاری در مسیر توسعه فرهنگسازی بازار سرمایه است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ، سعید اسلامی بیدگلی ادامه داد، بررسیها نشان میدهد ما شاهد سالهای پر سودی در بازار سرمایه کشور بودهایم اما سرمایه جدیدی به این بازار وارد نشد. برای سالهای متمادی در ایران بانک ها منابع بسیاری را صرف تبلیغات سرمایهگذاری و سپردهگذاری کردند و این اقدام باعث شد حجم گستردهای از سرمایهها جذب بانکها شود.
وی با تاکید بر اینکه در گذشته فرهنگسازی و تبلیغات بانکی با بودجه دولتی صورت میگرفت گفت: بانکها در آن دوران شرکتهای دولتی محسوب میشدند و لذا برای تبلیغات از منابع دولتی بهره بردند.
اسلامی بیدگلی دربارهی تبلیغات در بازار سرمایه گفت: میزان تبلیغات انجام شده در دو بازار پول و سرمایه به هیچ عنوان قابل مقایسه با یکدیگر نبود و تبلیغات نظام پولی بسیار گستردهتر بود و به همین دلیل حجم بسیار زیادی از پساندازها و سرمایهها جذب بانکها شد.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایهگذاری با تاکید بر اینکه بورس کشور ما سالهای خیلی خوبی را گذرانده است، افزود: دورههای پر سود بازار سرمایه با افزایش مشارکت افراد جامعه همراه نشد و به رغم فرصتهای بیشمار این بازار سطح و میزان مشارکت جامعه ایرانی در بازار سرمایه با کشورهای توسعهیافته فاصله بسیاری دارد. بر همین اساس موظف هستیم برای فرهنگسازی بازار سرمایه تلاش بیشتری انجام دهیم.
اسلامی بیدگلی با اشاره به اینکه توسعه و فرهنگسازی همزمان رخ میدهد، گفت: بخشی از فرهنگسازی مربوط به عامه مردم است اما بخشی دیگر هم باید در سطح مدیران، کارشناسان و متخصصین بازار سرمایه انجام شود.
به گفته این استاد دانشگاه اگر بورس در تمام سال پربازدهترین بازار باشد اما فرهنگ سرمایهگذاری ایجاد نشده باشد ما شاهد مشارکت چشمگیر جامعه در آن نخواهیم بود.
وی افزود: بنابراین به نظر میرسد نیاز به توسعه فرهنگ سرمایهگذاری بین مدیران و بین عامه مردم وجود دارد.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایهگذاری با تاکید بر اینکه یکی از اجزای مهم سرمایهگذاری در بازار سرمایه رسانهها هستند، گفت: امروز نوع ارتباطات رسانهای تغییر کرده و مثل گذشته نیست. هرچند در حال حاضر رسانههای اجتماعی از ضریب نفوذ بالایی برخوردار هستند و توسعه قابل توجهی داشتند اما نقش سایر رسانهها همچنان قابل توجه است.
سعید اسلامی تاکید کرد: ما نیز باید تعریف جدید رسانه را مد نظر قرار دهیم و مطابق با تغییرات در حال وقوع حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه جشنواره " بورس و رسانه " هم حتما جزو موارد پراهمیت است، گفت: این جشنواره ابزاری در مسیر توسعه فرهنگسازی بازار سرمایه است.