صفحه اصلی / اگر به اهداف فروش آنلاین دست پیدا نکنیم، استعفا می‌دهم

اگر به اهداف فروش آنلاین دست پیدا نکنیم، استعفا می‌دهم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زومیت یانگ یوانکینگ، مدیرعامل لنوو اعلام کرد در تلاش برای افزایش رشد لنوو است و از سهام‌داران و کارکنان شرکت خواست تا در این زمینه بردباری پیشه کنند. این غول چینی هم‌اکنون نیز عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی در جهان را یدک می‌کشد، خرید موتورولا توسط لنوو نیز نشان‌دهنده‌ی جاه‌طلبی‌ این شرکت در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند است. اما یوانکینگ به‌طور عمومی اعلام کرده است که در صورت موفق نشدن در دستیابی به اهدافش در زمینه‌ی فروش آنلاین، از سمت‌ خود در لنوو استعفا خواهد داد. این اظهار نظر می‌تواند نشان‌دهنده‌ی اعتماد به‌نفس بالای مدیر پنجاه و دو ساله‌ی لنوو باشد.
یوانکینگ برنامه‌های بزرگی دارد و خواهان سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در زمینه‌ی هوش مصنوعی و رقابت با Alibaba و Tencent در این زمینه است. اما برنامه‌ی اصلی وی افزایش تجارت آنلاین این شرکت و دستیابی به درآمد سالانه‌ی ۱۲ میلیارد دلاری تا سه سال آینده است. لنوو در نظر دارد با استفاده از وب‌سایت خرده‌فروشی JD.com به این هدف دست یابد. شرکت لنوو و چندین تولیدکننده‌ی چینی دیگر از این وب‌سایت برای فروش محصولات‌شان استفاده می‌کنند. با وجود اینکه در صورت دست نیافتن به این هدف، مدیرعامل لنوو ممکن است شغل خود را از دست دهد،‌ اما دست‌یابی به هدف یادشده نیز موفقیت بزرگی برای لنوو و شخص یوانکینگ تلقی خواهد شد.
رشد لنوو از زمانی شروع شد که این شرکت در سال ۲۰۰۵ اقدام به خرید کسب و کار سرورهای پایین‌رده‌ی IBM کرد. پس از آن لنوو امتیاز تولید لپ‌تاپ‌های ThinkPad را نیز از IBM خریداری کرد. همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۴ موتورولا را نیز از گوگل خریداری کرد. این خریدها موجب گسترش کسب و کار لنوو در زمینه‌ی سرورها، کامپیوترهای شخصی و موبایل شده است. لنوو پیش از خرید موتورولا نیز در زمینه‌ی تولید تلفن همراه فعالیت داشت، هرچند محبوبیت آن در این زمینه به بازارهای شرقی محدود بود. اغلب تلفن‌های همراه تولید شده توسط لنوو در چین و دیگر کشورهای آسیایی به فروش می‌رسند و برخی از آن‌ها به بازارهای اروپایی نیز راه یافته‌اند؛ اما محصولات لنوو تقریبا در بازار آمریکا غایب هستند. با این حال، به‌نظر می‌رسد با معرفی گوشی‌های Phab2 و Phab2 Pro که از ویژگی واقعیت افزوده‌ی تانگو گوگل پشتیبانی می‌کند، این رویه در حال تغییر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.