صفحه اصلی / کارخانه آهن اسفنجی شادگان،‌ برای تولید ۱۰۰ تن در ساعت آماده می شود

کارخانه آهن اسفنجی شادگان،‌ برای تولید ۱۰۰ تن در ساعت آماده می شود

 و تولید ۸۰۰هزار تن در سال را هدفگذاری کرده ایم. آهن اسفنجی شادگان،‌ نخستین کارخانه ای است که با تکنولوژی ایرانی پِرِد راه اندازی شده است
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، عباس تفضلی مدیرعامل فولاد شادگان در نشست خبری تولید آهن اسفنجی به روش PEREDکه امروز در محل این مجتمع در شادگان برگزار شد گفت: از ابتدای تیرماه جاری ۲۳ هزار تن آهن اسفنجی با روش پِرِد تولید شد که ۲۰هزار تن از این میزان تولید به فولاد خوزستان ارسال شده است.
وی افزود: شرایط لازم برای انجام تست در این مجموعه فراهم شده است تا تولید ۱۰۰ تن آهن اسفنجی در ساعت که در هشت ساعت کاری سالانه ۸۰۰ هزارتن عملیاتی شود.
وی با اعلام اینکه ۷۰۰ نیروی کار عمدتا بومی در این شرکت مشغول به کار هستند تصریح کرد: در هشت طرح مصوب فولادی سال ۸۶، شادگان بهترین انتخاب برای فعالیت در زنجیره احیای مستقیم و فولاد سازی بود چراکه حد فاصل محل کارخانه با بندرامام و راه آهن فرصت خوبی برای امر حمل و نقل محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت فولاد شادگان با بیان اینکه یکی از مشکلات فولاد شادگان تامین مواد اولیه است، اظهار کرد: تامین سنگ آهن این کارخانه در تعهد دولت است و امیدواریم با حمایت های ایمیدرو مشکل تامین مواد اولیه برطرف شود.
تفضلی در تشریح فعالیت های این مجتمع فولادی گفت: فولاد شادگان متشکل از ۲ واحد است که فاز اول آن مربوط به احیای مستقیم و فاز دوم آن فولاد سازی است که طبق توافقات انجام شده فعالیت فاز دوم این مجموعه آغاز شده است.
وی اعلام کرد: در طرح آهن اسفنجی ۴۱.۳ میلیون یورو سرمایه گذاری شده و کل سرمایه گذاری بر اساس نرخ های به روز شده نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرعامل فولاد شادگان افزود: ۳۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ قبل از انتقال به فولاد خورستان توسط ایمیدرو تامین شد. ۱۰۰ میلیارد تومان از این سهم در بخش های زیرساختی هزینه و ۲۶۰ میلیارد تومان در بخش فولادسازی هزینه شد.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.