صفحه اصلی / قیمت منطقی گوشت مرغ برای مصرف کنندگان ۸۰ هزارریال است

قیمت منطقی گوشت مرغ برای مصرف کنندگان ۸۰ هزارریال است

تولید، قیمت منطقی مرغ برای مصرف کنندگان ۸۰ هزارریال است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ،  'محمد یوسفی' درباره نوسان قیمت مرغ افزود: قیمت فعلی گوشت مرغ به معنای گران فروشی نیست بلکه قیمت منطقی برای مصرف کننده است.
وی اظهارداشت: هر ساله با افزایش هزینه های تولید از جمله دستمزد کارگری، حمل و نقل، انرژی، خوراک دام و طیور، واکسیناسیون و سایر موارد قیمت تمام شده محصول نیز افزایش پیدا می کند این درحالیست که وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدیدی برای این صنعت تعیین نکرده است.
به گفته وی، آخرین نرخ اعلام شده قیمت مصرف کننده برای گوشت مرغ از سوی وزارت جهاد کشا ورزی مربوط به سال ۱۳۹۳ است که باید به روزرسانی شود.
وی یاداورشد: طی سه سال گذشته به طور حتم نوسان قیمت مرغ به ضرر تولید کنندگان و مصرف کنندگان است و هیچیک از این بابت سود نمی کنند.
وی اظهارداشت: اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده نقدی ۵۰ هزارریال و غیرنقدی ۵۲ تا ۵۳ هزارریال است این درحالیست که طی سالهای اخیر به دلیل نوسانات قیمت در اکثر مواقع تولید کنندگان متضرر بودند زیرا مرغ زنده را کمتر از ۴۰ هزارریال می خریدند.
وی تصریح کرد: همچنین امروز قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در میدان بهمن ۷۰ تا ۷۲ هزارریال و میادین میوه و تره بار ۶۹ هزارریال معامله شد.
وی اضافه کرد: در صورتی که خرده فروشی های سطح بازار گوشت مرغ را با قیمتی بیش از ۸۰ هزارریال عرضه کنند تخلف است و باید مراتب به دستگاه های نظارتی اعلام شود.
به گزارش ایرنا، امروز (سه شنبه) «مهدی یوسف خانی» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در محل مرغداری ها ۵۴ هزارریال، میدان بهمن بین ۷۲تا ۷۴ هزارریال ، تحویل درب واحدهای صنفی عمده ۷۵ هزارو ۵۰۰ ریال و خرده فروشی ۸۳ هزار ریال اعلام کرد.
نرخ هر کیلوگرم ران مرغ را در محل خرده فروشی ها بین ۷۳ تا ۸۳ هزارریال، سینه با کتف ۱۴۰ هزارریال، سینه بدون کتف ۱۵۰ هزارریال و فیله ۱۷۰ هزارریال و همچنین شترمرغ با قیمت ۳۵۵ هزار ریال و بوقلمون ۱۲۲ هزارریال است. 
به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی علت اصلی کاهش عرضه و نوسانات قیمت جوجه یکروزه علت اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ است و پیش بینی کرد:تااواخر تابستان نرخ هر کیلو مرغ بین ۸۰ تا ۸۵ هزارریال متغیر باشد. 
به گفته یوسف خانی، امروز سه شنبه هر کیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری ها ۳۸ هزارریال، در واحدهای صنفی ۴۳ هزارریال و در خرده فروشی ها ۵۰ هزارریال به فروش رسید. 
وی یادآوری کرد: مطابق نرخ های اعلام شده، قیمت هر شانه ۲ کیلوگرمی تخم مرغ نزدیک به ۱۰۰ هزارریال به فروش می رسد. 
به گفته وی، تخم مرغ مارک دار با چهار درصد افزایش نسبت به قیمت های اعلامی عرضه می شود. 
به گزارش ایرنا، مردم درصورت داشتن هرگونه شکایت درباره قیمت یا کیفیت گوشت مرغ می توانند مراتب را با شماره سامانه ۱۲۴ نظارت بر گران فروشی ها و تخلفات اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه ۱۳۵ تعزیزات کشوری اعلام کنند.
طبق آمارها سالانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه و حدود ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که در چهار سال گذشته سرانه مصرف تخم مرغ در کشور از ۱۶۰ به ۱۹۱ عدد رسیده است. 

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.