صفحه اصلی / راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو منطقه آزاد اروند تا یک ماه آینده

راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو منطقه آزاد اروند تا یک ماه آینده

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، سید مهدی موسوی  با بیان اینکه  راه اندازی آزمایشگاه غذا و داروی استاندار و مکمل های منطقه یکی از آرزوهای دیرینه ما است، گفت: با توجه به وجود بنادر و گمرکات در شهرهای آبادان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار می طلبید تا در سالهای گذشته این آزمایشگاه در منطقه راه اندازی شود که متاسفانه انجام نشد.
وی افزود: خوشبختانه در دوره جدید هیئت مدیره و تاکید زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، پس با ارائه درخواست مربوطه به هیئت مدیره که در حضور وزیر بهداشت انجام شد موافقت صد درصدی خود را اعلام کردند و در این باره نیز یک تفاهمنامه دو جانبه میان سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت با تعهد احداث و تجهیز این آزمایشگاه از سوی سازمان  و تامین نیروهای متخصص مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت، منعقد شد.
وی اظهار کرد: تاکنون ۸۶ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند هزینه شده و ضمن پیش بینی و خرید ساختمانی مدرن و خوب، نسبت به تغییر کاربری آن، انجام سکوبندی مخصوص آزمایشگاه و خرید و نصب تمامی تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز اقدام شده و اکنون در مرحله جذب نیرو و انجام مراحل نهایی هستیم..
وی با بیان این که این اقدام در ارتقاء سطح علاقمندی سرمایه گذاران جهت کار و سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی و افزایش اشتغال و صادرات و واردات نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: از آنجاییکه برای هرگونه صادراتی نیاز به تائیدیه سازمان غذا و دارو داریم لذا نبود آزمایشگاه مربوطه در منطقه سبب می شود تا فعالان این عرصه یک پروسه طولانی مدت (حتی تا یک ماه یا بیشتر) را بگذراند و این خود سبب بی انگیزه گی و کم رنگ شدن حضور سرمایه گذاران در منطقه می شد اما با راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه، دریافت تائیدیه ها در حداقل زمان و با صرف هزینه کم انجام می شود.
مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت منطقه آزاد اروند با تاکید بر اهتمام و همکاری معاونت های توسعه و حقوقی، عمرانی و سرمایه گذاری و توجه و حمایت خاص مدیرعامل سازمان به انجام این کار گفت: از آنجاییکه مکان پیش بینی شده برای آزمایشگاه غذا و دارو منطقه ساختمانی دولتی بود لذا پروسه گرفتن مصوبه مربوطه برای واگذاری و خرید و انجام سایر اقدامات خرید بیش از یک سال و نیم زمان برد.
موسوی افزود: در بازدید کارشناسان و مسئولان سازمان غذا و داروی کشور و ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد از  این ساختمان همه به صراحت اعلام کردند که این آزمایشگاه بزرگترین، بهترین و بی نظیرترین ساختمان به نوبه خود است.
وی اظهار کرد: پیش بینی های خوبی برای این آزمایشگاه صورت گرفته به طوری که تمام آزمایشگاههای منطقه (۹ الی ۱۰ آزمایشگاه) با ۹۹ درصد پیش بینی ها و با افق ۳۰ ساله در آن دیده شده حتی آزمایشگاهی که مربوط به غذا و دارو نیست.
وی از لوازم خانگی وارداتی، آرایشی و بهداشتی، غذا و دارو، مکمل ها و استاندارد، لوازم پزشکی، (کالیبره شدن تجهیزات پزشکی) و صنایع به عنوان مواردی نام برد که تائیدیه شان را از آزمایشگاه غذا و دارو خواهند گرفت.
به گفته وی در بازدید از بندر خرمشهر و با توجه به فضای محدود و سخت کاری به آنان قول داده شد تا مکانی را در این ساختمان برایشان در نظر بگیریم.
مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت منطقه آزاد اروند تصریح کرد: چنانچه آزمایشگاه غذا و دارو منطقه به صورت ظرفیت کامل راه اندازی شود بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.
موسوی با تاکید دوباره بر اینکه راه اندازی این آزمایشگاه سبب کاهش وقت و هزینه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در بحث دریافت تائیدیهای مد نظر سازمان غذا و دارو می شود، گفت: بر اساس پیش بینی سازمان غذا و داروی کشور به عنوان مهمترین جایگاه برنامه ریزی مدون و استاندارد کشوری، آزمایشگاه غذا و دارو منطقه آزاد اروند بایستی بتواند علاوه بر شهرهای آبادان خرمشهر، استانهای خوزستان، لرستان و بوشهر را نیز با توجه به صنعتی بودنشان، پوشش دهد.
وی افزود: خوشبختانه کارشناسان سازمان غذا و دارو در بازدید از این ساختمان به آن امتیاز ۱۰۰ دادند، و این بدان معناست که ساختمان مذکور امکان پوشش اهداف تعیین شده را دارد

همچنین مطالعه کنید:

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.