صفحه اصلی / کاسبان با انصاف تشویق می شوند

کاسبان با انصاف تشویق می شوند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا بهمن حسن بیگی روز سه شنبه در گفت و گو ، افزود: حرمت بازار در وهله نخست در گرو توجه کسبه و بازاریان است و آنان از نظر شرعی، عرفی و قانونی تکلیف دارند، اعتماد و رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند.
وی با اشاره به ویژگی های بازار اسلامی، گفت: بازار اسلامی باید امن ترین و سالم ترین بازار باشد و کاسبان با رعایت عدالت و انصاف امنیت خاطر و حرمت مشتری را حفظ کنند تا خیر و برکت برای خودشان و مردم به همراه داشته باشد.
حسن بیگی اظهار کرد: اقداماتی توسط سازمان تعزیرات برای برخورد با تخلفات، گرانفروشی، کم فروشی، تنظیم بازار و سلامت و ایمنی کالاها انجام می شود که همه این فعالیت ها با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.
رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران افزود: تعزیرات در راستای برخورد با متخلفان، اقدامات ایجابی و تشویقی دارد و برخی واحدهای صنفی که برای جلب نظر مشتریان، کالاها و خدمات خود را با سود کمتر می فروشند هم تشویق می شوند.
حسن بیگی اضافه کرد: واحدهای صنفی متعددی از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی تهران تشویق نامه دریافت کرده اند چرا که معتقدیم اصنافی که با هدف حمایت از مردم، حاشیه سود خود را کم می کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند تا اینگونه اقدامات افزایش داشته باشد.
وی با اشاره به اخبار کذب مبنی بر اینکه فروشگاه های زنجیره ای تخلفاتی در زمینه تخفیف های زیاد دارند، گفت: گشت مشترک تعزیرات به همراه نمایندگان دستگاه های نظارتی از چند فروشگاه زنجیره ای در تهران بازدید سرزده داشت که بر اساس بررسی ها، تخلف این فروشگاه ها در ارائه تخفیف محرز نشد.
حسن بیگی خاطرنشان کرد: اصناف مختلف و به ویژه فروشگاه های زنجیره ای در فضای رقابتی بازار برای جذب مخاطب از ابزارهای مختلف تبلیغاتی استفاده می کنند که یکی از این ابزارها، تخفیف زیاد به مشتری و ارزان فروشی است.
وی گفت: تخفیف های فروشگاه های بزرگ مناسبتی، دوره ای و کوتاه مدت است و صرفا روشی تبلیغاتی برای جلب نظر مشتریان است بنابراین به صرف اینکه گفته شود فروشگاه های زنجیره ای مرتکب تخلف شده اند، قابل قبول نیست و ملاک عمل قرار نمی گیرد مگر اینکه شهروندان درصورت برخورد با هرگونه تخلف با ارائه مستندات و مدارک، تعزیرات حکومتی را مطلع کنند.
رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران یادآور شد: شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و یا سامانه ١٢۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام کنند تا گشت های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه دستگاه های نظارتی در اسرع وقت و به صورت سرزده به تخلفات و شکایات رسیدگی داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.