صفحه اصلی / تعاون‌گران، کارت بازرگانی هوشمند می‌گیرند

تعاون‌گران، کارت بازرگانی هوشمند می‌گیرند

سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند امروز با جمعی از تعاون گران و نمایندگان اتاق ایران در اتاق تعاون رونمایی شد و این اتاق از امروز به‌صورت پایلوت نسبت به هوشمند کردن فرایند صدور کارت بازرگانی تعاون گران اقدام خواهد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه خبری اتاق ایران، با توجه به مزایای متعدد بهره‌مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان ابزار توسعه و ارتقادهنده فضای کسب‌وکار؛ راه‌اندازی و استقرار «سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند» در جهت بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای سطح دانش و توانمندی‌های فعالان اقتصادی کشور در دستور کار اتاق ایران قرار گرفت و درنهایت این سامانه به‌عنوان یک سامانه فراگیر، مطمئن و تسهیل گر، در سال ۱۳۹۲ توسط امور فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران برای مدیریت یکپارچه امور مرتبط با کارت‌های عضویت و بازرگانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بر اساس اعلام امور فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، از آبان ماه سال ۱۳۹۵ با پیگیری‌های اتاق تعاون ایران در خصوص راه‌اندازی سامانه یکپارچه فرآیندهای هوشمند کارت‌های بازرگانی، جلسات مشترک متعددی با حضور اتاق تعاون ایران و امور فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران (فاوای اتاق ایران) برگزار شده و پس از فراهم شدن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری،‌ اولین نسخه دمو از این سامانه اواخر بهمن ۹۵ ارائه شده است.
پیرو این مسئله، امروز پس از اعلام آمادگی اتاق تعاون ایران، «سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند» جهت مدیریت کارت‌های بازرگانی بدون تغییر در ظاهر کارت‌ها و با استفاده از کارت‌های دفترچه‌ای،‌ در اتاق‌های تعاون آغاز به کار کرد و اولین کارت بازرگانی اتاق تعاون ایران به چاپ رسید.
در حال حاضر اتاق تعاون ایران به‌عنوان اولین اتاق و به‌صورت پایلوت اقدام به هوشمند کردن کارت‌ها می‌کند و متقاضیان و دارندگان کارت بازرگانی در اتاق‌های تعاون سراسر کشور، می‌توانند پس از اعلام اتاق تعاون ایران مبنی بر برقراری امکان ثبت‌نام اینترنتی و ثبت درخواست در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند و بدون مراجعه حضوری به اتاق و مراجع ذی‌ربط، کارت دفترچه‌ای خود را به کارت هوشمند تبدیل کنند.
سید محمد کریمی، عضو هیئت‌رئیسه اتاق تعاون ایران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، با اشاره به همکاری و تعامل اتاق تعاون ایران و اتاق ایران برای هوشمند سازی کارت‌های بازرگانی گفت: خوشبختانه اتاق ایران از سال‌های قبل زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این سامانه فراهم کرد و در ادامه در اتاق تعاون ایران نیز مقدمات صدور کارت بازرگانی هوشمند برای تعاون گران آغاز شد تا امروز شاهد رونمایی از این سامانه باشیم.
کریمی افزود: سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند به سامانه‌های ثبت‌احوال، پلیس و سازمان امور مالیاتی نیز متصل است تا اطلاعاتی که توسط تجار برای دریافت کارت بازرگانی در سامانه ثبت می‌شود مورد پایش قرار گیرد.
طبق اعلام امور فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، ایجاد وحدت رویه و یکپارچه‌سازی فرآیندهای مرتبط با کارت بازرگانی و مدیریت مؤثر و کارآمد فرآیندهای مرتبط با امور کارت بازرگانی از اهداف کلان راه‌اندازی این سامانه بوده است.
همچنین افزایش سطح رضایتمندی دارندگان کارت بازرگانی و کاهش زمان در گردش عملیات تجارت فرامرزی نیز از مسائل مورد توجه در این فرایند به شمار می‌رود. ضمن اینکه ترغیب فعالان اقتصادی به استفاده از تجارت الکترونیکی، افزایش امنیت، رعایت محرمانگی و جلوگیری از کاربردهای سوء از کارت بازرگانی و همچنین برقراری ارتباط بر خط  با سایر سامانه‌های مرتبط و توسعه حلقه مرتبط با پنجره واحد تجار نیز از جمله مواردی بوده که در راه‌اندازی سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند مدنظر قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.