صفحه اصلی / موزه پاسارگاد برای تکمیل و بهره‌برداری در اولویت است

موزه پاسارگاد برای تکمیل و بهره‌برداری در اولویت است

اما موزه پاسارگاد نیز در اولویت تکمیل و تجهیز قرار دارد.»

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در تاکید دوباره نسبت به مورد توجه بودن موزه پارسه با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش در محوطه‌ی جهانی شده پاسارگاد اظهار کرد: پایان موزه پاسارگاد همچنان در اولویت سازمان، مسئولین استان فارس و پایگاه میراث جهانی پارسه و پاسارگاد قرار دارد.
معاون میراث فرهنگی افزود: دولت در سه سال گذشته تکمیل پروژه‌هایی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت را در دستور کار دستگاه‌ها قرار داد و با همین تصمیم بود که اتمام موزه منطقه‌ای خراسان با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و برخی مخازن موزه‌ها و موزه‌های دیگر مانند فرش تبریز و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.
او با بیان این‌که  سازمان میراث‌فرهنگی با بودجه محدودی که برای توسعه و بهره برداری از موزه‌های در حال احداث داشت، تلاش کرد موزه‌های با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت را به بهره برداری برساند، تاکید کرد: این اقدام به لحاظ صرفه و صلاح و هدفمندی انجام پروژه‌های احداثی موزه‌ها بسیار موثر بود.
وی ادامه داد: موزه پاسارگاد موزه استانی ماست و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۲۵ درصد بود، با این وجود از سالیان گذشته تکمیل آن در برنامه پایگاه و استان جای گرفت و تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.
طالبیان با اشاره به نیمه تمام بودن موزه در طول سالیان زیاد بعد از انقلاب و جنگ و قرارگیری بتن مسلح و میل‌گردها در معرض هوا و فرسایش آن‌ها، ادامه داد: این مصالح نیازمند آزمایش‌های مختلف برای سنجش مقاومت و چگونگی استحکام بخشی آن بود که به لحاظ پیچیدگی و مشکلات مربوطه، زمان زیادی بابت تهیه جزییات فنی و محاسبات جدید و تاییدیه‌های مهندسی را به خود اختصاص داد و خوشبختانه نقشه‌های فنی تهیه شد.
به گفته‌ او، از سال گذشته با وجود تنگناهای مالی، پروژه موزه پاسارگاد در اولویت طرح‌های استان و پایگاه میراث جهانی پارسه و پاسارگاد قرار داشت و کار اجرایی آن پیشرفت قابل توجهی داشته است.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در واکنش به این بحث که احداث موزه پاسارگاد در اولویت کاری نیست، بیان کرد: به دلیل اهمیت این پروژه، سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عملیات تکمیل موزه پاسارگاد اختصاص یافت و این موزه همچنان در اولویت سازمان، استان فارس و پایگاه میراث جهانی پارسه و پاسارگاد قرار دارد و ما حداکثر تلاش را خواهیم داشت تا در دو – سه سال آینده آن را راه‌اندازی کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.