صفحه اصلی / بازاریابی درونگرا:صفحه تشکر

بازاریابی درونگرا:صفحه تشکر

صفحه تشکر که آخرین مرحله از فرآیند تبدیل است.
تعریف
کاربر بر روی فراخوان کلیک کرده، وارد صفحه فرود شده، فرم را پر کرده و بر روی دکمه‌ ارسال اطلاعات کلیک می‌کند و حالا منتظر است که محتوا یا پیشنهاد شما را دریافت کند، ، صفحه‌ای برای او باز می‌شود تا محتوای مورد انتظار را دریافت کند؛ این صفحه جدید صفحه تشکری ست که از آن صحبت می‌کنیم.
اما بگذارید با یک سوال آغاز کنم: چرا یک صفحه تشکر از نمایش یک پیام تشکر در پایان پر کردن فرم بهتر است؟
حداقل ۳ دلیل می‌توان برای آن در نظر گرفت:
شما می‌توانید با توجه به پیشنهادی که کاربر به دنبال او بوده است و با  توجه به سفر مشتری، پیشنهادهای تکمیلی مناسبی را به او بدهید، با در اختیار گذاشتن گزینه‌های به اشتراک‌گذاری احتمال به دست آوردن لیدهای بیشتر را داشته باشید و  به علت بالا رفتن اعتماد لید می‌توانید دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهید.
چگونه یک صفحه تشکر خوب بسازیم؟
۱- حتما و واقعا از کاربر تشکر کنید
موضوع اول این است که از اعتماد کاربر و همچنین این که پیشنهاد شما را مناسب یافته است تشکر کنید. یک فروشگاه واقعی را در نظر بگیرید، بعد از خرید یک نفر در جلوی در از شما برای حضور در این فروشگاه تشکر می‌کند. حس خوبی پیدا نمی‌کنید؟
۲- حتما محتوایی که قول آن را داده‌اید در اختیار کاربر بگذارید
موضوع مهم دیگر این است که حتما، محتوا و یا پیشنهادی که به کاربر قول آن را داده‌اید در اختیارش بگذارید به عنوان مثال به لینک دانلود، یا اطلاعاتی که باید مشاهده کند. اگر پیشنهاد شما چیزی مثل وبینار یا تماس رایگان است دقیقا به کاربر بگویید چه زمانی منتظر آن باشد.
۳- گزینه‌های به اشتراک گذاری پیشنهاد را در اختیار کاربر قرار دهید
کاربر حالا مطمئن شده است پیشنهادی که شما می‌گفتید واقعی‌ست و آن را دریافت کرده و این بهترین موقعیت است تا با طراحی گزینه‌هایی کاربر را به اشتراک‌گذاری دعوت کنیم. حتما سعی کنید گزینه‎‌های شبکه‌های اجتماعی را در اختیارشان قرار دهید اما مهم‌‌تر از آن امکان ارسال آن به صورت مستقیم و فرد به فرد را ارائه دهید. مثلا بتواند آن را ایمیل کند یا به تلگران یک دوست خاص بفرستد.
۴- منو‌های سایت را برگردانید
در طراحی صفحه فرود گفتیم تمام مواردی که امکان دارد تمرکز کاربر را از بین ببرد را حذف کنید، حالا همه منوها را برگردانید. هر امکانی را برای جستجوی بیشتر در سایت به کاربر بدهید و البته که این نباید آزاردهنده باشد.
۵- محتوا و پیشنهادهای تکمیلی ارائه دهید
این که کاربر به دنبال چه پیشنهاد یا محتوایی آمده است نشان می‌دهد در چه مرحله‌ای از سفر مشتری است و چه بهتر از این که گزینه‌هایی تکمیلی به او ارائه دهید.
پیشنهادهای من اینگئنه است که اگر در مرحله آگاهی ست مقالات خوب و مرتبط وبلاگ  شاید گزینه‌ی خوبی باشد یا حتی دنبال کردن وبلاگ. اگر در مرحله توجه است وبینار یا ویدیویی مربوط به راه‌حل می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد، اگر در مرحله تصمیم است جملاتی از مشتریان در رابطه با محصول و یا پیشنهاد  دمو رایگان محصول و یا جلسه‌ای رایگان می‌تواند مناسب باشد و اگر در مشتری سایت ما هست می‌توانید از او چند سوال را برای بهبود خدمات بپرسید.
۶- گزینه‌های دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی را در اختیار کاربر قرار دهید
کاربر الان اعتماد بیشتری به سایت و در مجموع کسب و کار شما دارد پس پیشنهاد خوبی‌ست که با معرفی شبکه‌های اجتماعی خود از او بخواهید شما را دنبال کند.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.