صفحه اصلی / آزادسازی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های استان همدان

آزادسازی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های استان همدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر افزود: به منظور ایمن‌سازی جاده‌ها و پیشگیری از ساخت و سازهای بدون مجوز و اشغال حریم راه‌ها ۱۴۳ مورد از اموری که حریم راه را مورد تعرض قرار می‌داد، متوقف شد.
حمیدرضا پرورشی خرم با اشاره به رسیدگی به درخواست‌ها و اعلام نظر طبق قوانین بیان کرد: تخریب ۷۳ مورد امور اجرایی مانند دیوارکشی یا ساخت و سازهای واقع در حریم راه‌ها نیز انجام شده است.
وی افزود: علاوه بر پاک‌سازی حریم راه‌ها؛ یک هزار و هشتاد عدد تابلوی اخطاری و انتظامی در محورها نصب و بیش از ۲۱۸۲ عدد تابلو اخطاری و انتظامی نیز تعمیر شده است.
وی گفت: تابلوهای اطلاعاتی نیز نقش به سزایی در افزایش ایمنی جاده‌ها و آگاهی رانندگان دارند و طی سه‌ماهه سال جاری بیش از ۳۹ مترمربع تابلوهای اطلاع‌رسانی در ابعاد و با مضامین مختلف در جاده‌ها نصب و ۲۶ مترمربع از این نوع تابلوها نیز تعمیر و یا بازنویسی شده‌اند.
پرورشی اظهار کرد: خط‌کشی میزان ایمنی و دید در شب رانندگان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و سبب هدایت آن‌ها در مسیر خود می‌شود به همین منظور خط‌کشی راه‌های آسفالته نیز به طول ۲۳۶ کیلومتر انجام شده است.
وی یادآور شد: در راستای حفظ، توسعه و احداث شبکه روشنایی راه‌ها نیز سرویس و نگهداری ۷۳۶ دستگاه چراغ‌های چشمک‌زن و هم‌چنین چراغ‌های مه شکن در ۱۱۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی انجام شده است.
وی گفت: تهیه و نصب ۹۶۰ متر نیوجرسی در بعضی مسیرها نیز به منظور حفظ و افزایش ایمنی صورت گرفته و علاوه بر آن با تعمیر بالغ بر شش هزار متر گاردریل و شستشوی نیوجرسی و علائم ایمنی سعی بر کمک بیشتر به رانندگان و کاهش خطرات جاده‌ای شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.