صفحه اصلی / همدان استان پیشتاز کشور در بهره‌گیری از حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای

همدان استان پیشتاز کشور در بهره‌گیری از حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای

 از سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای پیشتاز است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ضمن اعلام موضوع فوق گفت: طی بررسی و سنجش عملکرد مراکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که هر سه ماه یک بار بین ۳۱ استان کشور انجام می‌شود، همدان همچنان در رأس قرار دارد.
محمد رودباری بیان کرد: سال گذشته نیز در سه دوره سه ماهه مرکز مدیریت راه‌های استان همدان با کسب بالاترین امتیاز حائز رتبه برتر کشوری بوده است که این موفقیت با ارسال درست و دقیق اطلاعات و داده‌ها، آنلاین بودن، عدم خاموشی و قطعی سامانه و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر همکاران بوده است.
وی افزود: سنجش عملکرد مراکز فوق بر اساس معیارهایی چون مدیریت و نظارت بر سامانه‌های تردد شماری، دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات سرعت، توزین هنگام حرکت، مدیریت ناوگان امدادی، تلفن ۱۴۱، ثبت سوانح و وقایع و نیز تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر و…صورت می‌گیرد.
رودباری تصریح کرد: آمار به دست آمده از هشت آیتم فوق ملاک بررسی است که به جز تابلوهای متغیر و ترافیک نما در هر هفت مورد اصلی استان همدان با کسب ۹۲.۹ درصد بیشترین امتیاز را بین ۳۱ استان کشور داشته است.
وی تصریح کرد مرکز مدیریت راه‌ها علاوه بر کنترل سیستم راه‌های استان دسترسی به اطلاعات و اخبار راه‌های استان و ایجاد هماهنگی و همکاری متقابل بین دستگاه‌های مرتبط با حمل‌ونقل را در جهت بررسی و انتخاب راهکارهای مناسب برای افزایش ایمنی را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران با برقراری شیفت‌های منظم و دائم در مرکز مدیریت راه‌های استان انجام می‌شود.
رودباری به آمادگی همکاران برای پاسخگوی به پلیس‌راه اشاره کرد و گفت: کنترل و نظارت کارشناسان این مرکز با شناسایی و معرفی خودروهایی که باعث ایجاد ناامنی در محورهای مواصلاتی می‌شوند به پلیس‌راه در راستای افزایش ایمنی صورت می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.