صفحه اصلی / امضای قرارداد فاز ۱۱ آغازی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید است

امضای قرارداد فاز ۱۱ آغازی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید است

 که اگر کمک شود که این روند بر اساس قانون و در نظر گرفتن دغدغه‌ها پیش رود، زمینه‌ای برای حضور مابقی سرمایه گذاران در ایران خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قرارداد ۴,۸ میلیارد دلاری طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: اگر بتوان سرمایه گذاران خارجی را در چارچوب قانون در پروژه‌های بزرگ سهیم و یک ارتباط منطقی میان آن‌ها ایجاد کرد از چند بعد مختلف به نفع مردم و کشور است.
وی افزود: نخستین بعد این امر آن است که متخصصان، جوانان و شرکت‌های داخلی به تکنولوژی‌های برتر دست پیدا کرده و نسبت به علم روز آگاهی پیدا می‌کنند، زیرا فناوری‌های کشور در عرصه نفت هم اکنون بسیار قدیمی است و همین مقدار نفتی که با این میزان فعالیت و دستگاه‌ها از چاه‌ها استحصال می‌شود، شرکت‌های با فناوری بالا می‌توانند ۲ برابر بیش از این استخراج کنند.
پزشکیان تصریح کرد: اگر ۵۰ درصد سهم به شرکت‌های خارجی داده شود، ۵۰ درصد بیشتر نصیب ایرانی‌ها می‌شود، که از نظر اقتصادی نیز به نفع ایران است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که قرارداد با شرکت فرانسوی توتال و سایر شرکت‌های خارجی از بعد امنیتی ترسی که بسیاری از بانک‌های خصوصی خارجی برای فعالیت با ایران داشته را از  میان می‌برد، عنوان کرد: با حضور یک یا ۲ شرکت بزرگ پس از تحریم‌ها، بقیه بخش‌های اقتصادی خارجی بسیار راحت وارد ایران شده و در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کنند که این سرمایه گذاری برای کشور ایجاد اشتغال کرده و  بازار خارجی به روی ایران باز می‌شود، همچنین این شرکت‌ها بازارهای خارجی دارند که می‌توانند کالاها و اجناس ایرانی را صادر کرده و به فروش برسانند.
وی گفت: با ورود شرکت‌های خارجی به ایران دیگر منافع ایران نیست، بلکه مجموعه‌ای از پتانسیل‌های منطقه‌ای و جهانی بوده  که در ایران تعامل می‌کند و صحبت‌ها و شعارهای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که ایرانی تروریست هستند با حضور کارشناس‌ها و تجار بزرگ خارجی رنگ کمتری پیدا می‌کند.
پزشکیان افزود: امضای قرارداد طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی سرآغازی برای سرمایه گذاری‌های جدید بوده که اگر کمک شود که این روند بر اساس قانون و در نظر گرفتن دغدغه‌ها پیش رود، زمینه‌ای برای حضور بقیه سرمایه گذاران در ایران خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.