صفحه اصلی / پرداخت بیش از نیمی از مطالبات چایکاران

پرداخت بیش از نیمی از مطالبات چایکاران

 و گفت: تاکنون بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان معادل بیش از ۵۲ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده که میزان پرداختی‌ها نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، محمدولی روز بهان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش حدود ۱۵۵ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که از این میزان بیش از ۱۸ هزار تن چای خشک تولید شده است. تاکنون بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان بیش از ۵۲ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی آن نیز به تدریج تامین و به حساب آنها واریز می‌شود.
وی با بیان اینکه میزان پرداخت مطالبات چایکاران سه برابر سال گذشته در همین بازه زمانی است، افزود: برخی شاید تصور کنند که با باقی ماندن بیش از ۴۸ درصد مطالبات چایکاران مبلغ قابل توجهی به آنها پرداخت نشده و دولت یا کارخانه‌جات کوتاهی کرده‌اند اما باید گفت در سال گذشته در همین بازه زمانی تنها ۲۷ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شده بود. این در حالی است که این میزان هم‌اکنون به حدود ۸۱ میلیارد تومان رسیده و باغی را نمی‌توان پیدا کرد که برگ‌چینی داشته و بخشی از مطالبات خود را دریافت نکرده است.
وی گفت: برخی کارخانه‌های فرآوری چای همه قدر و سهم خود تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه را پرداخت کرده‌اند و دولت نیز تاکنون بیش از قدر و سهم خود به سازمان چای اعتبار داده است. حال آنکه اردیبهشت‌ماه ۴۰ درصد چای تولید شده در هر سال برداشت می‌شود و بیشتر از آنچه تصور کنید، در ماه‌هایی که هنوز بودجه به سازمانی اختصاص نیافته برای خرید تضمینی چای اعتبار دریافت کرده‌ایم و به حساب چایکاران واریز شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.