صفحه اصلی / پیروزی تاریخی گوگل در فرانسه

پیروزی تاریخی گوگل در فرانسه

به گزارش کسب  کار نیوز به نقل از مهر، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: با حکم دادگاهی در فرانسه که با برد تاریخی گوگل و آلفابت همراه شد پرونده طولانی مدت و بحث برانگیز مربوط به وضعیت مالیاتی گوگل در فرانسه در حد فاصل سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ بسته شد.
پیشتر مقامات مالیاتی فرانسه خواستار آن شده بودند که گوگل به دلیل آنچه که عدم پرداخت مالیات مقرر مربوط به سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ می شود جریمه سنگین ۱.۲۷ میلیارد دلاری پرداخت کند.
این مقامات مدعی بودند که گوگل و آلفابت برای سالهای طولانی مشغول کسب درآمد از طریق آگهی های آنلاین در فرانسه بوده اند و به همین دلیل باید مالیات مربوطه را بپردازند.
اما حالا و بر اساس حکمی که دادگاهی در پاریس داده، گوگل به دلیل آنکه از طریق Google France  سازوکار دائمی در فرانسه ندارد نباید چنین مالیاتی را پرداخت کند.
این دادگاه افزود که Google France منابع انسانی یا تجهیزات فنی در فرانسه در اختیار ندارد و به همین دلیل از پرداخت مالیات در آن دوره زمانی معاف است.
این حکم تاریخی بیشتر از آنکه برای گوگل خوشایند باشد مورد توجه اپل و آمازون قرار گرفته که تحت حملات مشابهی قرار دارند. آنها به دلیل آنچه که پرداخت مالیات کم در اروپا عنوان شده در دادگاه پرونده دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.