صفحه اصلی / این سازمان میراث‌دار انباشت‌های فرهنگی کشور است

این سازمان میراث‌دار انباشت‌های فرهنگی کشور است

فاطمه کرباسی ۲۲ تیرماه در نخستین نشست سراسری امور زنان و خانواده، با رویکرد هم‌افزایی و آشنایی بانوان به وظایف خود در حوزه کاری، اقتصاد مقاومتی و عفاف و حجاب که با حضور ۳۱ کارشناس از استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، هم‌افزایی و به اشتراک گذاشتن تجربیات در حوزه اهداف و وظایف سازمان به منظور پیشبرد اهداف است.
او ادامه داد:تلاش این سازمان داشتن نگاه جامع به مقوله فرهنگ و توجه به حوزه فرهنگ است که نقش مردم در آن تعیین‌کننده‌ است.
مدیرکل دفتر ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تعیین چارچوب‌ها، ضوابط و استانداردها، نظارت و حمایت از فعالیت‌های مردمی و حفظ وظایف تصدی‌های اجتماعی را از وظایف کلی سازمان میراث فرهنگی دانست و گفت: براین مبنا، شناسایی و ثبت میراث فرهنگی و طبیعی، صیانت از میراث فرهنگی و معرفی توانایی‌ها و ارزش‌های آثار فرهنگی از برنامه‌های سازمان است.
وی با اشاره به این‌که بازگو کردن هویت و ذوق و هنر ایرانیان از وظایف حوزه صنایع دستی است، بیان کرد: برنامه عملیاتی در این حوزه، حمایت از صنعتگران و هنرمندان و حفظ و احیا رشته‌های سنتی است.
او با اشاره به این‌که صنایع دستی در جهان از جایگاه ارزشمندی برخوردار است، گفت: ایران جزو سه کشور برتر در حوزه صنایع دستی و در رده سوم قرار دارد که باید برای ارتقای این جایگاه تلاش شود. توسعه زیرساخت‌های اقامتی، نشست با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با هدف جذب سرمایه‌گذار و دادن راهنمایی‌های مربوط به سرمایه‌گذاری از جمله برنامه‌های شاخص در حوزه سرمایه‌گذاری این سازمان است.
وی افزود: شناسایی مقاصد جدید گردشگری، راه‌اندازی بازارهای جدید دنیا، ساماندهی گردشگران و تورگردانان و آموزش به گردشگران از برنامه‌های شاخص حوزه گردشگری است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.