صفحه اصلی / مواجهه با آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است.

مواجهه با آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ همایش استانی خیرین، اعتیاد، مشارکت های اجتماعی با حضور دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار در مجتمع فرهنگی شهید منتظری شهریار برگزار شد.
بنا بر این گزارش در این همایش دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: امیدواریم در انجام وظایف خود در بخش های دولتی و غیردولتی بیش از پیش تلاش کنیم.
فرماندار شهرستان شهریار با ذکر این نکته که دنیا به این نقطه رسیده است که در برخی از حوزه ها باید موضع متحد و همگانی گرفت چرا که نتایج برخی مسایل به یک مکان ختم نمی شود و سایر مناطق را نیز تحت تاثیر قرار می دهد؛ اظهار داشت: به عنوان نمونه در حوزه محیط زیست به همین شکل است و اقدامات هماهنگ صورت گرفته نشان دهنده این موضوع است که اتفاقات زیست محیطی اتفاقی محلی نیست بلکه یک اتفاق منطقه ای و یا جهانی است و یکی دیگر از مسایل مهم آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر است که یک موضوع جهانی است که نیازمند مشارکت همگانی است.
دکتر ناجی افزود: ایران در کانون ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و توانسته است نقش بسیار مهمی را برعهده بگیرد و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است و در این راه تنها هدفش جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور نبوده بلکه برای جلوگیری از آسیب های انسانی در سطح بین المللی بوده است.
فرماندار شهریار با تاکید بر این نکته که در مسیر مبارزه با مواد مخدر باید در وهله اول واقعیات را بپذیریم؛ ادامه داد: ما باید این واقعیت را بپذیریم که در همه جا از جمله تهران، شهریار و سایر شهرهای دنیا با این معضل دست به گریبانیم و آسیب دیده، معتاد متجاهر وجود دارد و باید بپذیریم که انسان هایی وجود دارند که به دلایل مختلف نتوانسته اند سرپناهی برای خود بیابند و در بیابان و خیابان و جاهای دیگر حضور پیدا کرده است و باید به این موضوع توجه کنیم.
ناجی اظهار داشت: دولت ها و حکومت ها به تنهایی هیچگاه قادر نیستند این موضوع را برطرف کنند و حتما باید مشارکت همگانی و مردمی در این حوزه به کمک بیاید؛ سازمان های مردمی می توانند در این مسیر به دولت کمک کنند.
وی افزود: زمانی ساختن مسجد و به راه انداختن سفره های نذری به عنوان کار خیر قلمداد می شد و در مقاطعی ساختن مدرسه و بیمارستان و امروز بحث آسیب های اجتماعی باید مورد توجه خیرین قرار گیرد.
دکتر ناجی فرماندار شهرستان شهریار با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه های مختلف در شهرستان شهریار گفت: ۱۵ مرکز اختیاری در شهرستان شهریار وجود دارد که معتادین می توانند به این مراکز برای ترک و بازگشت به جامعه مراجعه کنند و انجمن های فعال در حوزه ترک اعتیاد نیز فعالیت خوبی در سطح شهرستان دارند.
وی در پایان گفت: آمارها نشان می دهد که مجموعه دستگاه ها تلاش خود را کرده اند اما کفایت نمی کند و لازم است مجمع خیرین باید به کمک مجموعه دولتی بیاید.

 

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.