صفحه اصلی / اتوبوس‌های فاقد سامانه سپهتن اجازه تردد ندارند

اتوبوس‌های فاقد سامانه سپهتن اجازه تردد ندارند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور گفت: در اجرای طرح نظارت الکترونیکی از وضعیت ترافیک وسایط نقلیه عمومی در جاده‌های استان فارس و اجرای طرح سامانه سپهتن، ۹۰ درصد از ناوگان اتوبوسی استان مجهز به این سامانه شد و اتوبوس‌های فاقد سپهتن اجازه تردد ندارند.
وی افزود: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نصب و نظارت بر فعالیت سامانه سپهتن را انجام می‌دهد و پایش و تحلیل رفتار و کنترل مستقیم رانندگان بر عهده پلیس‌ راهنمایی و رانندگی است.
سیاهپور در خصوص ویژگی‌های سامانه سپهتن گفت: قابلیت ارسال سریع اطلاعات، قابلیت ذخیره‌سازی بسیار بالای اطلاعات تردد حتی تا یک سال، مجهز به قرائت‌گر گواهینامه رانندگان خودرو، دوربین عکس‌برداری برای تصویربرداری از راننده حین رانندگی، ارتباط با سامانه‌های اطلاع‌رسانی مانند وضعیت ترافیک راه‌ها، سیستم سخنگو و هشداردهنده، ردیاب آنلاین و ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری که در این سامانه وجود دارد از اتلاف زمان رانندگان در پلیس‌راه‌ها و کنترل دقیق بر رانندگان را میسر ساخته است.
وی در خصوص بهره‌وری این سامانه در سطح استان اضافه کرد: برخی پاسگاه‌های پلیس‌راه استان به دلیل مشکلات مخابراتی هنوز امکان استفاده کامل از سامانه را ندارند که در آینده نزدیک با حل مشکل مخابراتی آن‌ها در سطح استان به صورت ۱۰۰ درصدی رانندگان ناوگان اتوبوسی به صورت لحظه‌ای کنترل و نظارت می‌شوند.
سیاهپور در خصوص نحوه و زمان برخورد با راننده نیز اضافه کرد: مدت زمان رانندگی، مدت زمان پیوستگی رانندگی، تخلفات رعایت سرعت مجاز و سایر موارد به صورت لحظه‌ای به پلیس‌راه انتقال می‌یابد و رانندگان و اتوبوس‌های متخلف در اولین پاسگاه پلیس‌راه متوقف و اعمال قانون خواهند شد.
شایان ذکر است استان فارس دارای ۴۲۰۰ ناوگان اتوبوسی، ۱۲۱ شرکت مسافربری و ۶۸۵۰ راننده حرفه‌ای است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.