صفحه اصلی / سفر وزیر نیرو به خراسان شمالی برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح

سفر وزیر نیرو به خراسان شمالی برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا ، با سفر امروز (پنجشنبه ) وزیر نیرو به شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی، بعد از استقبال رسمی استاندار و مسوولان استانی در فرودگاه بجنورد، برای آغاز آبگیری سد قزلداش به شهرستان راز و جرگلان سفر می کند.
افتتاح همزمان سامانه خط دوم گرم فرمان،مرکز فهام ، سامانه پنج سین مدیریت توزیع برق بجنورد و آغاز عملیات توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در مرکز استان و چند شهر دیگر، از دیگر برنامه های سفر وزیر نیرو به خراسان شمالی است.
در این سفر هم چنین عملیات اجرایی نیروگاه برق خورشیدی در جاجرم با حضور وزیر نیرو و استاندار خراسان شمالی در شهرستان بجنوردآغاز می شود.
*** انرژی پاک در خراسان شمالی
۳۰ درصد مجوزهای کشور در حوزه سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته متعلق به خراسان شمالی بویژه سرمایه گذاری در حوزه انرژی های پاک بوده است که در این راستا تلاش و رایزنی های زیادی شد و هم اکنون چهار شرکت خارجی برای تولید انرژی پاک اقدام به عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی کرده اند.
در چند سال اخیر گام های خوبی برای احداث نیروگاه های خورشیدی در کشور برداشته شده است و در حال حاضر سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای احداث ۹۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی در استان اعلام آمادگی کرده اند.
بر اساس گفته مدیران مرتبط در این حوزه ، استان خراسان شمالی توانمندی زیادی از نظر انرژی بادی و خورشیدی را دارا است و حتی نسبت به کشورهای اروپایی از این نظر از جمله تعداد روزهای افتابی و فضا و بستر محیطی توانمندی ویژه دارد که به دلیل همین ظرفیت شرکت های اروپایی زیادی علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در خراسان شمالی هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.