صفحه اصلی / عدالت در مطالبات مالیاتی

عدالت در مطالبات مالیاتی

یادداشت
به گزارش کسب و کار نیوز،  مشخصا باید میان مالیات‌گیرندگان و مالیات‌دهندگان اعتمادی وجود داشته باشد. البته در حال حاضر اعتقاد به پرداخت مالیات زیاد‌تر شده که نشان از این است که اعتماد میان این دو نیز بیشتر شده است. با این حال نهادهای مالیاتی بعضی مواقع مطالبه‌هایی دارند که با واقعیت تطبیق ندارد، مثلا بدون جهت و مبنا ارقامی را مطالبه می‌کنند بدون اینکه توجه داشته باشند تولید یا فلان بنگاه چقدر هزینه کرده است. در نتیجه تنش مودیان با وزارتخانه زیاد می‌شود و بی‌اعتمادی شکل می‌گیرد. بر همین اساس اگرچه اعتماد میان مالیات‌گیرندگان و مالیات‌دهندگان بیشتر شده، اما باز هم این اعتماد به اندازه کافی نیست. بنابراین برای بالا بردن چنین اعتمادی لازم است وزارت امور اقتصادی شفاف‌سازی کند و به مردم بگوید میزان مالیاتی را که دریافت کرده به‌طور مشخص صرف چه کاری کرده است، اما در حال حاضر مراکز مالیاتی دفاتر بنگاه‌های اقتصادی را قبول نمی‌کنند و مالیات‌ها را علی‌الراس می‌گیرند. این موجب بی‌اعتمادی بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و مردم می‌شود. بنابراین باید کاری کرد که اعتماد مردم به وزارت دارایی بیشتر شود و یکی از راه‌ها خودداری از مطالبه ناحق مالیاتی از مردم است.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.