پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / جشنواره رویش البرز در اردبیل آغاز بکار کرد

جشنواره رویش البرز در اردبیل آغاز بکار کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد ملی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع‌های برگزیده و تسهیل در مسیر آنها به منظور رسیدن به محصولی دانش‌بنیان و تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویش را یکی از اولویت‌های کاری خود در سال جاری قرار داده است.
بر همین اساس، دومین جشنواره منطقه‌ای رویش در سال جاری تحت عنوان «رویش البرز» به منظور شناسایی اختراع‌های برگزیده، تسهیل روند تجاری‌سازی اختراعات در قالب شرکت دانش‌بنیان و تکمیل چرخه نوآوری و خلاقیت، با مشارکت بنیادهای نخبگان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، قزوین و گیلان به میزبانی بنیاد نخبگان اردبیل در حال برگزاری است.
میزان تازگی اختراع در سطح مّی و بین‌المللی، طول عمر فناوری حاصل از اختراع و همچنین قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع، از مهمترین ملاک‌های داوری در جشنواره رویش است.
لازم به یادآوری است، اختراعات برگزیده به‌عنوان اختراع سطح سه انتخاب و معرفی می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به‌منظور تبدیل اختراع به محصولی تجاری و در نهایت ایجاد شرکت دانش‌بنیان برخوردار شوند.

همچنین مطالعه کنید:

ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالحسن خلیلی اظهار داشت: صادرات صنایع غذایی جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.