صفحه اصلی / جزئیات جلسه لاریجانی با آخوندی درباره ایستگاه قطار سریع السیر و فرودگاه قم

جزئیات جلسه لاریجانی با آخوندی درباره ایستگاه قطار سریع السیر و فرودگاه قم

به گزارش کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری با بیان جزییات جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی درباره پیگیری قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان، قطار سریع‌السیر قم- اراک و همچنین فرودگاه بین‌المللی استان قم گفت: در این جلسه طراحی ایستگاه قطار سریع‌السیر در داخل شهر مورد بررسی قرار گرفت و مطالعات ایستگاهی در ایستگاه میدان مطهری تصویب شد.
وی با اشاره به تغییر مسیر مترو و ایجاد پایانه مسافری در محل ایستگاه قطار سریع‌السیر افزود: مسیریابی جدیدی برای خط مترو قم باید به نحوی انجام شود که نواحی پرتردد را پوشش داده تا مسافرین بتوانند از مترو، تاکسی و شبکه معابر در محل ایستگاه قطار سریع‌السیر به‌راحتی استفاده کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان هم‌پوشانی ایستگاه‌ها در مسیر A و B متروی قم تصریح کرد: کارهای کارشناسی لازم و طراحی برای مسیرهای جدید در دستور کار قرارگرفته و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر کارهای اجرایی آن را شروع کنیم.
وی پیگیری مسئله فرودگاه را نیز یکی از مصوبه‌های این جلسه خواند و عنوان کرد: در این جلسه بر لزوم تکمیل و نیاز شهر قم به فرودگاه بین‌المللی تأکید شد و مقرر گردید وزارت راه و شهرسازی کمک‌های لازم برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر فرودگاه بین‌المللی قم را صورت دهد.
صبوری همچنین بررسی وضعیت بلوار پیامبر اعظم (ص) را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این جلسه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به هزینه‌هایی که برای این بلوار شده قرار است در جلسه آینده شورای عالی معماری و شهرسازی به بررسی دوباره این بلوار رسیدگی شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.