صفحه اصلی / سامانه ثبت ایده ها و کارآفرینان رونمایی می‌شود

سامانه ثبت ایده ها و کارآفرینان رونمایی می‌شود

 ثبت ایده‎ها و کارآفرینان به زودی در کشور رونمایی می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، سعید‌رضا جندقیان در نشست مدیران کل امور روستایی و شوراها استانداری‌های کشور اظهار داشت: مظلوم‌ترین و سخت‌کوش‌ترین مدیران کشور، مدیرانی هستند که در عرصه روستاها به خدمت‌رسانی مشغول‌اند.
وی افزود: هر جا ۳ عنصر جمعیت، تولید و هنر در کنار یکدیگر قرار گرفتند، تمدن را تشکیل دادند و روستاها از این جهت بسترهای مستعد و متمدنی هستند.
جندقیان یادآور شد: در حال حاضر ۳۳ هزار و ۵۰۰ دهیاری در کشور در حال فعالیت هستند و بر این باوریم که در راستای ارتقا سطح دهیاری‎ ها توجه به آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی و نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال"، خاطر نشان کرد: در ابتدای سال ۹۶ کتاب کارآفرینی روستایی با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد و تاکنون ۱۲۰۰ کارآفرین روستایی شناسایی شده است.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه سامانه ثبت ایده ‎ها و کارآفرینان به زودی رونمایی می‌شود، گفت: این سامانه جهت ایده‎های نو و جلب حمایت کارآفریانان بخش خصوصی راه‎اندازی خواهد شد، چرا که ظرفیت‎های بالایی برای اشتغال در روستاها وجود دارد.
وی افزود: چنانچه این ایده ها از سوی دهیاران ۳۳ هزار و ۵۰۰ دهیاری ارائه شود، به آنها تسهیلات بدون سقف جهت تولید و اشتغال و توسعه روستا ارائه خواهد شد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تدوین لایحه ۱۸ ماده‌ای دهیاری‌ها خبر دارد و افزود: امیدواریم تا تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس بسیاری از مشکلات روستائیان، دهیاری ها و حتی مباحث مربوط به ثبات شغل دهیاران مرتفع شود و دهیاران شاهد قوام شغلی و تامین اجتماعی خود باشند.

 

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.