صفحه اصلی / کاهش مصرف برق مردم سنگاپور در یک دهه

کاهش مصرف برق مردم سنگاپور در یک دهه

 مصرف می کنند و دولت تلاش دارد با اجرای برنامه های مختلف به این روند کاهش مصرف برق ادامه دهد.
به گزارش کسب و کار به نقل از ایرنا، آمار و ارقام سازمان بازار انرژی سنگاپور نشان می دهد سال گذشته هر خانوار به طور میانگین ماهیانه ۴۶۸.۴ کیلووات برق مصرف کرده است که در مقایسه با میانگین ۴۶۹ کیلووات سال ۲۰۰۶ نسبتا کمتری است.
این کاهش مصرف به کوچک تر شدن خانوارها نسبت داده شده که تعداد هر خانوار در سال گذشته حدود ۳.۴ نفر گزارش شده در حالی که این میزان در یک دهه پیش ۳.۶ نفر بوده است.
از نظر مصرف فردی نیز آمار و ارقام ها کاهش مصرف را نشان می دهند. در سال ۲۰۰۶، هر فرد سنگاپوری به طور میانگین ماهیانه ۱۱۵.۷ کیلووات برق در خانه مصرف می کرده که این میزان در سال گذشته به ۱۰۸.۷ کیلووات کاهش یافته است.
متخصصان انرژی بر این باورند که این کاهش مصرف به استفاه از وسایل خانگی کم مصرف از جمله کولرگازی، یخچال، و ماشین لباسشویی مربوط می شود.
با اجباری شدن استفاده از وسایل با برچسب بهینه انرژی در سنگاپور که از سال ۲۰۰۸ اجباری شد، در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۵ درصد کولرهای گازی فروش رفته در این کشور پیشرفته جنوب شرق آسیا دارای این برچسب بودند که این میزان در سال ۲۰۰۸ حدود ۵۰ درصد بود.
از ماه اوت سال گذشته نیز دولت سنگاپور طرحی را در پیش گرفت که براساس آن میزان مصرف برق قابل تشخیص است و برای کاهش آن اقداماتی انجام می شود.
براساس این طرح جدید به مصرف کنندگان اجازه داده می شود میزان مصرف برق خود را مشاهده کنند و بتواند آن را با میانگین مصرف همسایگان، دیگر خانه های مشابه و همچنین میانگین سطح ملی مقایسه کنند تا از این طریق بتوانند مصرف خود را بهینه سازند.
دستیابی به خلاصه مصرف در حساب کاربری، نمایش نمودار مصرف با همسایگان و سطح ملی، نکات شخصی برای مصرف بهینه به فرد می دهد.
ارائه 'مبلغ کل' پرداختی و مقایسه آن نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف مصرف بهینه در این دولت – شهر کوچک جنوب شرق آسیا انجام می شود.
علاوه بر این قبیل اقدامات، سنگاپور همچنین با اجرای برخی برنامه های آموزشی از دوران ابتدایی در مدارس قصد دارد فرهنگ مصرف بهینه را در کودکان و نوجوانان درونی سازد.
به عنوان مثال، برنامه سیاری که توسط گروه 'اس.پی' و با همکاری سازمان بازار انرژی سنگاپور ایجاد شده، از طریق بازی های سرگرم کننده به دانش آموزان آموزش می دهد به مصرف کمتر روی بیاورند.
طراحان این قبیل اقدامات پیش بینی می کنند کودکان و نوجوانان همچنین با انتقال یافته های خود به اعضاء خانواده، دوستان و اقوام بتواند سبک زندگی مصرف بهینه انرژی را نیز آموزش دهند.
استفاده از لامپ های با قدرت های مختلف برای انجام وظایف گوناگون به جای استفاده دائمی از لامپ قوی سقفی از جمله مواردی است که در این آموزش ها به دانش آموزان منتقل و بر بکارگیری آن تاکید می شود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.