صفحه اصلی / تناقض آماری در حوزه گرد و غبار نداریم

تناقض آماری در حوزه گرد و غبار نداریم

 اعداد دارای روندی نوسانی هستند و آمارهای متفاوت طبیعی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مدیر ملی ستاد مقابله با گرد و غبار  گفت: محیط زیست و یکی از چالش های مهم آن یعنی گرد و غبار به همان میزان که با زندگی عامه مردم در سراسر جهان مرتبط است و در برخی ابعاد برای همگان بسیار قابل لمس و فهم، حوزه ای بسیار تخصصی است که بدون برخورداری از علم کافی و به روز نمی توان در آن اظهارنظری معقول و منطقی داشت.
ضیاء الدین شعاعی افزود: در خصوص پدیده طوفان های گرد و غبار و میزان تاثیرپذیری ایران از کانون های داخلی و خارجی گرد و غبار که از قضا این روزها محل مناقشاتی هم شده و حتی برخی افراد و گروه ها، دولت و سازمان حفاظت محیط زیست را متهم به عدد سازی و آمار سازی یا  انتشار آمار متناقض در این زمینه برای فرار از مسئولیت می کنند.
وی تصریح کرد: باید توجه کرد که اعداد بر اساس دوره های زمانی متفاوت، تغییر می کنند و هیچ آمارسازی یا آمار متناقضی وجود ندارد.
مدیر ملی ستاد مقابله با گرد و غبار توضیح داد: به طور نمونه میزان تاثیرپذیری ایران از کانون های گرد و غبار خارجی طی بازه زمانی شانزده ساله ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۶، بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است اما همین عدد در یک دهه گذشته به ۷۰ تا ۸۰ درصد و طی ۵ سال اخیر به ۹۰ درصد رسیده است.
شعاعی ادامه داد: همچنین بررسی طوفان های گرد و غباری کشور در سال ۹۵ نشان داد که از ۲۸ مورد طوفان گرد و غبار تنها ۴ مورد دارای منشاء داخلی بود و این به معنای آن است که ۱۴.۵ درصد طوفان ها دارای منشاء داخلی و مابقی آن ها که حدود ۸۵.۶ درصد طوفان ها را در بر می گیرد دارای منشاء خارجی است.
وی در پایان تاکید کرد: جمع بندی این اعداد و توضیحات بیانگر آن است که در خصوص میزان تاثیرپذیری ایران از کانون های خارجی گرد و غبار طی یک و نیم دهه گذشته شاهد روندی صعودی یا نزولی نیستیم و اعداد دارای روندی نوسانی هستند، لذا ارائه آمارهای مختلف با توجه به بازه های زمانی مختلف امری طبیعی است.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.