صفحه اصلی / سینمایی کودک و نوجوان نباید فراموش شود

سینمایی کودک و نوجوان نباید فراموش شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ,  حبیب اسماعیلی افزود: هر سال در مدت زمانی کوتاه نهایت یک هفته تا ۱۰ روز، اهمیت فیلم کودک ونوجوان با برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان که امسال نیز در اصفهان انجام شد، به جریان می افتد و حتی بسیاری از مقامات دولتی در آن حضور می یابند.
وی ادامه داد: اما با پایان این جشنواره، فیلم کودک دوباره به فراموشی سپرده می شود، در حالیکه باید دستگاه های دولتی وقتی با حضور خود از اهمیت و جایگاه این جشنواره آگاه می شوند، باید به فیلمسازان کمک کنند تا چرخه اقتصادی فیلم کودک و نوجوان به جریان بیافتد.
بازیگر فیلم سینمایی «360 درجه» با بیان اینکه استانداری ها و شهرداری ها بهترین مساعدت را می توانند در اکران فیلم های کودک انجام دهند، افزود: تاکنون حدود ۷۰ فیلم کودک در ژانرهای مختلف از سوی بنیاد فارابی ساخته شده اما هنوز رنگ اکران عمومی به خود ندیده اند.
اسماعیلی تصریح کرد: این مسئله باعث می شود حاصل دست رنج فیلمسازان و دست اندرکاران، برای قشر مهم و حساس جامعه که کودک و نوجوان است، دیده نشده و از بین برود.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر برخی فیلمسازان، فیلم های خود را بصورت آزاد اکران می کنند، گفت: این اقدام را نمی توان بصورت مستمر و دائمی انجام داد و باید چالش اکران فیلم کودک ونوجوان بصورت اساسی بررسی و رفع شود.
بازیگر فیلم سینمایی «سالهای خاکستری» با تاکید بر اینکه مشکلات موجود فیلم کودک ونوجوان باید در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بررسی شود، افزود: مشکلات سینمای کودک ونوجوان جزیی از مشکلات سینمای کشور است و باید در کنار سینمای کلان ایران مورد توجه قرار گیرد.
اسماعیلی اظهار کرد: کمبود سالن های سینمایی از مشکلات اساسی و دغدغه های بزرگ سینماگران است، بطوریکه با این کمبود، فیلم کودک را نیز نمی توان اکران عمومی کرد.
وی تصریح کرد: با وجود این مشکلات بسیاری از کارگردان ها رغبتی برای ساخت فیلمهای کودک نمی کنند واین باعث می شود که کودکان مظلوم واقع شوند.
سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از ۹ تا ۱۵ تیر ماه در شهر اصفهان برگزار شد. 

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.