چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / معاون وزیر صنعت :برخی تلاش دارند با سیاه نمایی تلاش های دولت را مخدوش سازند

معاون وزیر صنعت :برخی تلاش دارند با سیاه نمایی تلاش های دولت را مخدوش سازند

« جعفر سرقینی » روز دوشنبه در جریان بازدید از نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به خبرنگار اقتصادی ایرنا توضیح داد: برابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سه ماهه نخست امسال ارزش صادرات سنگ تزئینی و ساختمانی به ۹۰ میلیون دلار رسید و پیش بینی می شود تا پایان امسال به رقم۳۶۰ میلیون دلار برسد .
وی افزود: میزان صادرات سنگ تزئینی در سه ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه پارسال رشد دو برابری را نشان می دهد.
آمارهای منتشر شده نشان می دهد میزان ذخیره سنگ تزئینی و ساختمانی کشور ۴.۲ میلیارد تن است که از این رقم نزدیک به ۲ میلیارد تن ذخیره قطعی محسوب می شود .
همچنین براورد شده، ۹۰ تا ۹۵ درصد بهره برداران معادن سنگ که اکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ معدن است، فعالان بخش خصوصی باشند و شمار واحد های سنگبری کشور هم به ۶ هزار تا ۶۵۰۰ واحد برسد .
استان تهران با رقم حدود سه هزار واحد، بالغ بر ۵۰ درصد واحد های سنگبری را در خود جای داده است .
وی پیرامون میزان واردات سنگ تزئینی و ساختمان در سال گذشته، گفت: آمارهای گمرک جمهوری اسلامی رقم ۱۰ میلیون دلار را نشان می دهد و دولت تلاش می کند با ابزار تعرفه روند واردات را کاهش دهد .
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: نقشه راه تنظیمی برای صنعت سنگ، دستیابی به ارزش ۲ میلیارد دلاری در این بخش در مدت پنج سال است و به اعتقاد کارشناسان این رقم خوش بینانه برآورد شده، اما دست یافتنی است .
انجمن سنگ ایران به تازگی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از جمهوری خلق چین و هند سومین تولید کننده سنگ جهان محسوب می شود .
نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معدن، ماشن آلات و تجهیزات مربوطه از ۱۹ تا ۲۲ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برای بازدید عموم دایر است .
تعداد ۱۸۰ شرکت داخلی و ۶۰ شرکت خارجی از کشورهای آلمان، هند، چین، افغانستان، ایتالیا، کره جنوبی، ترکیه ویونان تازه های تولید خود را به معرض نمایش گذاشته اند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.