صفحه اصلی / سلطانی‌فر: انتخابات تیراندازی برگزار می‌شود/ پولادگر تغییر نمی‌کند

سلطانی‌فر: انتخابات تیراندازی برگزار می‌شود/ پولادگر تغییر نمی‌کند

وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران بعد از مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک در مورد انتخاب هیات رییسه پرسپولیس که قرار بود شنبه یا یکشنبه برگزار شود گفت: شنبه یکشنبه نکنید. ان‌شاءالله به زودی مشخص می‌شود.
او همچنین در مورد نامه دیوان عدالت اداری مبنی بر ریاست هاشمی بر فدراسیون تیراندازی گفت: تاکنون نامه‌ای از سوی دیوان عدالت اداری به دست ما نرسیده است. با این وجود انتخابات برگزار می‌شود.
سلطانی‌فر در مورد انتخاب زهرا اینچه درگاهی به عنوان ریاست جدید فدراسیون ژیمناستیک نیز اظهار کرد: من از یک جهت خوشحالم که در میان جمع کاندیدایی که همه مرد بودند به این خانم رای داده شد. این ظرفیت در بانوان کشورمان وجود دارد. بانوان در سال‌های مختلف نشان دادند که در این رقابت‌ها جا دارند و می‌توانند برنده از میدان بیرون بیایند. در ورزش کشور نیز این موضوع مورد توجه است و دولت می‌خواهد موانع حضور زنان را در مدیریت ورزشی برطرف کند. ما می‌خواهیم که از حضور زنان در مدیریت‌های استانی نیز استفاده کنیم. ما امروز شاهد بودیم که یک خانم در کنار سه آقا انتخاب شد و امیدواریم که در دوره مدیریت ایشان توقعات جامعه برطرف شود.
او درباره برکناری علیرضا اسدی از دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: رییس فدراسیون فوتبال به اندازه کافی در این باره صحبت کرده است.
او همچنین در مورد نتایج تکواندو در رقابت‌های جهانی و رابطه دوستانه‌ای که ممکن است میان داورزنی و پولادگر باشد و احتمال تغییرات در این فدراسیون گفت: نه ما برنامه‌ای برای تغییر نداریم. نتایج تکواندو نتایج ناامید کننده‌ای نبوده است. یک کشور در هر رشته‌ای نمی‌تواند همیشه قهرمان باشد. ضمن اینکه ما سوم شدیم و تنها مدال طلا نگرفتیم. ما نسبت به گذشته افت داشته‌ایم اما نتایج ناامید کننده‌ای نیست.
سلطانی‌فر در مورد تغییرات کادر فنی فدراسیون وزنه‌برداری نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: این موضوع را از رییس فدراسیون وزنه‌برداری سوال کنید.
او در مورد کیمیا علیزاده و بیماری‌اش گفت: من امیدوارم که بیماری کیمیا علیزاده که خیلی هم نگران کننده نیست، به زودی برطرف شود. من دیروز در ملاقاتی از علیزاده، در جریان مراحل درمانش بودم. برای ما مهم است که هرچه زودتر بهبودی‌اش را بازیابد و به روزهای اوج خود بازگردد. من قول مدال طلای المپیک را از کیمیا گرفته‌ام و ظرف دو سه هفته آینده کیمیا بهبود خواهد یافت.
وی در مورد عدم تخصیص بودجه به کمیته ملی المپیک عنوان کرد: بهتر است این سوال را از سازمان برنامه و بودجه بپرسید.
وزیر ورزش و جوانان بعد ازاتمام رای‌گیری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک و انتخاب رییس جدید فدراسیون اظهار کرد: تا این لحظه رقابت بود و از این به بعد رقابت جای خود را به رفاقت خواهد داد. مطالبات سنگینی از سوی جامعه ورزشی متوجه این فدراسیون است. این ورزش پایه و مادر است. ما هم انتظارات ویژه‌ای داریم که عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود. این فدراسیون از این پس باید هم در بخش ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی دستاوردهای خوبی داشته باشد. ما حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم که این ورزش پایه و پرمدال در المپیک بتواند مدالی کسب کند. در بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم در المپیک ۵۴ مدال در این رشته توزیع می‌شود اما ما تا به حال حتی یک مدال نداشته‌ایم. استعداد و ظرفیت زیادی در این رشته وجود دارد. اگر ما در چارچوب برنامه‌ریزی‌های مناسب پیش برویم کم کم می‌توانیم در رقابت‌های بین‌المللی، قاره‌ای و جهانی در این رشته نیز مدال داشته باشیم.
او در ادامه افزود: فدراسیون‌های ما مشکلات زیادی دارند. نیاز به ساماندهی وجود دارد. یکی از رویکردهای ما این است که تا جایی که امکان دارد اختیارات را به فدراسیون‌ها دهیم. ما در حال بازنگری اساسنامه موجود هستیم و می‌خواهیم که فدراسیون‌ها از استقلال بیشتری برخوردار باشند و کمتر دخالت دولت را در آن پیش‌بینی کرده‌ایم. این اساسنامه که مراحل پایانی اصلاح خود را می‌گذراند باید به تصویب سازمان‌های ذی‌ربط نیز برسد.
وزیر ورزش ادامه داد: یکی دیگر از موارد، فراهم کردن شرایط برای بخش خصوصی است. اقتصاد ورزش در دنیا پر رونق است اما چون سازوکارهای خصوصی را به خوبی فراهم نکرده‌ایم رغبت زیادی از سوی بخش‌های خصوصی وجود ندارد اما ما امیدواریم که با گنجاندن مواردی در بخش مالیاتی، این شرایط را فراهم کنیم. فکر می‌کنیم که ۵۰ تا ۷۰ درصد منابع در بخش ورزشی باید از سوی سازمان‌های غیر دولتی تامین شود تا بتوانیم برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کنیم.
او در پایان از اسبقیان نیز تشکر کرد که در مدت سرپرستی خود بر خلاف خیلی از سرپرست‌های دیگر مشکلات و بدهی‌های زیادی را در این فدراسیون به جا نگذاشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.