صفحه اصلی / اعزام برگزیدگان رویدادهای کارآفرینی اصفهان به نمایشگاه جیتکس دبی

اعزام برگزیدگان رویدادهای کارآفرینی اصفهان به نمایشگاه جیتکس دبی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر کشانی افزود: نمایشگاه جیتکس به‌عنوان سومین رویداد مهم فناوری و کارآفرینی دنیا محسوب می‌شود و هیئت ویژه‌ای از اتاق بازرگانی اصفهان در این نمایشگاه شرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه اقتصاد اصفهان به سمت تقویت و ترویج شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حرکت است، اظهار کرد: تقویت این شرکت‌ها و آموزش توانمندسازی آنان یکی از اولویت‌های کمیسیون آموزش است.
رئیس کمیته کسب‌وکار دانش‌بنیان کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: بیش از ۴۰۰ سرمایه‌گذار و بیست‌ودو هزار مدیر اجرایی از سراسر جهان در نمایشگاه امسال جیتکس شرکت می‌کنند.
سید حمیدرضا فاتحی افزود: در فراخوانی از استارت‌آپ‌‌ها برای حضور در نمایشگاه جیتکس دعوت و فرایند ارزیابی طرح‌های دریافتی در کمیته ویژه آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این مرحله ۱۰ ایده‌ برتر از میان طرح‌های دریافتی برای شرکت در رویداد اصلی انتخاب و به‌منظور حضور در رویداد نهایی از آن‌ها دعوت می‌شود.
فاتحی اضافه کرد: در این مرحله تعداد سه ایده و گروه برتر از میان طرح‌های نهایی جهت اعزام به رویداد جیتکس در کشور دبی انتخاب می‌شوند و برای حضور در رویداد تحت آموزش قرارمی‌ گیرند.
رویداد استارت‌آپ‌ی یک رویداد آموزشی- تجربی کارآفرینی در دنیاست که شرکت‌کنندگان در این برنامه شامل صاحبان ایده، برنامه نویسان، مدیران تجاری و بازاریاب‌های حرفه‌ای گرد هم می‌آیند تا ایده‌هایشان را مطرح کنند و از بین آن‌ها، بهترین ایده‌ها انتخاب شود.
یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر نیز در این جلسه با ارائه نتایج پژوهش «بررسی و مطالعه تطبیقی بودجه مصوب ١٣٩۵ و ارائه راهکارهای بهینه برای بهبود کسب‌وکار برای بودجه ١٣٩۶ با محوریت استان اصفهان» گفت: درآمد استان اصفهان از دو هزار و پانصد میلیارد ریال در سال ۸۱ به شصت‌وسه هزار میلیارد ریال در سال ۹۳ رسیده که نشان از افزایش ۲۵ برابری درآمد در این سال‌هاست.
همایون رنجبر افزود: استان اصفهان در درآمد رتبه دو استان‌ها، در مصارف رتبه پنج و در تملک دارایی‌ها رتبه هشت کشور را به خود اختصاص داده است.
رنجبر اظهار کرد: سهم استان اصفهان در پرداخت مالیات کشور با روندی نوسانی از ۳/۴۸ درصد در سال ۱۳۸۱ به ۵/۸۳ درصد در سال ۹۳ رسیده است.
وی ادامه داد: سرانه مالیات استان نیز از ۳۳۶ هزار میلیارد ریال در سال ۸۱ به پنج هزار و ۶۸۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۳ رسیده که نشان از افزایش ۱۷ برابری است.
به گفته وی، افزایش رشد مالیات در سال ۹۲ به ۹۳ در کشور ۲۴ درصد بوده که در سطح استان اصفهان به ۴۸ درصد یعنی دو برابر میانگین کشوری رسیده است.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: استان اصفهان در سال ۹۵ حدود ۶۳ هزار میلیارد ریال درآمد داشته و تنها هفت هزار میلیارد ریال بودجه تخصیصی داشته است.
رنجبر افزود: با فرض برابری شاخص نسبت منابع به مصارف استان با کشور، احتمال جذب هفت درصد بودجه وجود دارد.
به گفته وی با افزایش هفت‌درصدی بودجه استان اصفهان به هر یک از فصل‌های بودجه شاخص کسب‌وکار به ترتیب در بخش صنعت و معدن پنج درصد، بازرگانی و تعاون ۴/۵ درصد، مسکن ۲ درصد، حمل‌ونقل ۲ درصد و کشاورزی ۲ درصد افزایش بودجه خواهیم داشت.
جیتکس (GITEX)، بزرگ‌ترین نمایشگاه رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات در خاورمیانه است که سالانه در دبی برگزار می‌شود. نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ مصادف با مهرماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.