صفحه اصلی / ظرفیت تولید روزانه نفت غرب کارون امسال به ۳۶۸ هزار بشکه می‌رسد

ظرفیت تولید روزانه نفت غرب کارون امسال به ۳۶۸ هزار بشکه می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، نورالدین شهنازی زاده امروز (دوشنبه، ۱۹ تیرماه) در نشستی با اصحاب رسانه گفت: غالب این افزایش، از محل افزایش ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی و به تولید رسیدن میدان یاران جنوبی محقق می شود.
وی با اشاره به توافقنامه امضا شده با شرکت نفت و گاز پرشیا با هدف توسعه میدان یاران، از احتمال تبدیل این توافقنامه به قرارداد در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این شرکت در قالب بیع متقابل، توسعه میدان یاران شمالی را به سرانجام رساند و در صورت امضای قرارداد نهایی، نفت و گاز پرشیا با مشارکت شرکتی خارجی نسبت به توسعه میدان یاران اقدام می کند.
شهنازی زاده ادامه داد: همچنین امکان دارد ادامه توسعه میدان نفتی آذر، در قالب قراردادهای جدید نفتی با راهبری پیمانکار کنونی طرح انجام شود.
مدیرعامل شرکت متن، تولید فعلی از میادین غرب کارون را ۲۹۰ هزار بشکه عنوان کرد و با اشاره به برنامه نهایی افزایش تولید روزانه این میدان‌ها به یک میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه، ابراز امیدواری کرد که قراردادهای جدید نفتی مسیر دستیابی به این اهداف را هموار کند.
بیش از ۲۱ میلیارد دلار پروژه در دستور کار متن
شهنازی زاده با بیان اینکه شرکت متن برای اجرای طرح‌ها و پروژه های خود در مجموع به ۳۶ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، افزود: هم اکنون پروژه هایی به ارزشی بالغ بر ۲۱.۵ میلیارد دلار و پنج هزار میلیارد تومان در متن انجام شده و یا در دستورکار است.
برنامه ریزی برای تولید ۱۴۰ هزار بشکه ای در آزادگان جنوبی
وی گفت: از محل منابع داخلی، طرح های توسعه ای متن مثل آزادگان جنوبی از پیشرفت خوبی برخوردار شده اند بطوریکه ظرفیت تولید این میدان اخیرا ۳۸ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
به گفته وی، شرکت متن درصدد است ظرفیت تولید آزادگان جنوبی را تا پایان امسال به بیش از ۱۴۰ هزار بشکه برساند.
شهنازی زاده با اشاره به محدودیت ظرفیت فراورش تا ۱۱۰ هزار بشکه، تصریح کرد: پس از تحقق تولید ۱۱۰ هزار بشکه ای در آزادگان جنوبی و تا زمان افزایش ظرفیت فراورش، از واحدهای فراورش سیار استفاده خواهد شد.
شهنازی زاده با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری مناقصه میدان آزادگان انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که توسعه این میزان از سوی کنسرسیومی توانمند عملیاتی شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.