صفحه اصلی / تولید آخرین قسمت از «سمفونی زاینده‌رود» در آلمان

تولید آخرین قسمت از «سمفونی زاینده‌رود» در آلمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، «سمفونی زاینده‌رود» تولید جدید شبکه مستند، به تهیه‌کنندگی سید محسن طباطبایی‌پور در ۱۲ قسمت توسط ۱۲ کارگردان در حال ساخت است و به زاینده رود از زوایای مختلف می پردازد.
آخرین قسمت این مجموعه با نام «حکایت دو رود» به کارگردانی محمد غازی در کشور آلمان در حال تولید است و به مقایسه دو رودخانه زاینده‌رود و راین آلمان می‌پردازد.
شهر فرایبورگ یکی از شهرهای آلمان است که از وسط این شهر همچون اصفهان رودی گذر می‌کند و به عنوان خواهر خوانده اصفهان نام‌گذاری شده است. در این قسمت این دو رود با هم مقایسه می‌شوند.
«با تو شادم زاینده رود»، «سازنده رود»، «غارهای یخی»، «نغمه های پل»، «اوی مثبت اوی منفی»، «آدم های روی پل»، «زاده آب»، «زنان تالاب»، «سفرنامه سیاحان»، «حکایت دو رود»، «فرزندان زاینده رود»، «عکاسان حاشیه زاینده رود» عناوین قسمت‌های «سمفونی زاینده رود» است که به ترتیب توسط نفیسه توتونی، هاشم مرتضویان، جمال اسکوئی، فرشاد احمدی، عزت‌الله پروازه، فرهاد بردبار، محمد محمودی، شهره سجادیه، علی جعفری، محمد غازی، رسول انتشاری و ابوذر مسائلی ساخته می‌شود.
«سمفونی زاینده رود» در این ۱۲ قسمت به موضوعاتی چون ارتباط زاینده‌رود با شادی و ناشادی و سلامت مردم اصفهان از دیدگاه زنانه، ارتباط صنعت اصفهان و زاینده رود، یخچالهای کوه زردکوه در منطقه کوهرنگ، تاثیر معماری خاص پل خواجو در تجمع و هنر نمایی دوست داران آواز در اصفهان، تاثیرات بی آبی در زندگی کشاورزان، ساخت پلهای جدید و تعامل میان آدمهای شهر و پلهای زاینده رود در عصر جدید، نگاهی به حال و اوضاع زاینده‌رود در سرچشمه،مرکز و انتهای رود، وضعیت تالاب گاوخونی و چگونگی عملکرد گروهی مردم نهاد در جهت حفظ و بقاء آن، اصفهان از نگاه سیاحان ، پژوهندگان و شرق شناسان، بررسی نقش زاینده‌رود در هویت‌بخشی به اصفهان از طریق مقایسه آن با رودی مشابه در شهر فرایبورگ که خواهر خوانده اصفهان خوانده می‌شود، جوی‌های اصفهان و زندگی و خاطرات عکاسان قدیمی و سیار حاشیه زاینده‌رود می‌پردازد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.