صفحه اصلی / تولید نیروی متخصص بومی در قشم

تولید نیروی متخصص بومی در قشم

 و افزود: بورسیه دانش‌آموختگان مستعد قشمی برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور صورت می‌گیرد که در گام اول تعداد ۱۰ نخبه در رشته‌های مختلف بورسیه می‌شوند. 
به گزارش کسب و کار نیوز , مدیرعامل منطقه آزاد قشم در نشست خبری از برنامه بلندمدت این سازمان برای تولید نیروی متخصص بومی در قشم خبر داد و افزود: بورسیه بومیان نخبه جزیره قشم در طول برنامه ششم توسعه ادامه خواهد داشت. 
«حمیدرضا مومنی» افزود: قشم برای تامین نیروی انسانی کارآمد در راستای توسعه پایدار، طرح بورسیه دانش‌آموختگان نخبه قشمی را در دستور کار خود قرار داده است. 
رئیس هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: شرایطی برای جذب نخبگان درنظر گرفته شده است تا افرادی با توانمندی‌های علمی بالا انتخاب شوند. 
وی با بیان اینکه همواره این پرسش مطرح می‌شود که چرا بومیان متخصص در منطقه خود فعالیت ندارند، افزود: در سال تحصیلی ۹۶- ۹۷ تعداد ۱۰ نفر بر اساس مکانیسم‌ها و دستورالعمل‌های وزارت علوم انتخاب شدند که این افراد جزو پرسنل مناطق آزاد تلقی می‌شوند و پس از فارغ‌التحصیلی و کسب تخصص‌های لازم در سطوح مختلف، نهادهای زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد قشم به کار گرفته شوند. 
مومنی خدمت به جوامع محلی را اولویت‌ برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد و افزود: قشم در دوره توسعه خود حتما یک نگاه جدی در ارتقای جوامع محلی خواهد داشت. 
وی افزود: در دو سال و نیم گذشته این مشارکت در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده و مردم منطقه در بخش اقتصادی عملکرد قابل دفاعی داشته‌اند. مومنی درباره شرایط بورسیه شدن بومیان منطقه اظهار داشت: شرط مهم این بود که حتما از بومیان منطقه باشد، شرط معدل، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر در کشور از دیگر شرایط انتخاب افراد بود. البته جنسیت و دین و مذهب هیچ تاثیری در انتخاب افراد نداشتند، به‌طوری که از ۱۰ نفر انتخاب‌شده ۹ نفر آنها از بومیان اهل سنت هستند. وی با اشاره به رشته‌های در اولویت برای انتخاب نخبگان بومی اظهار داشت: از آن جایی که قرار است منطقه آزاد قشم به خواب انرژی در منطقه تبدیل شود، به‌طور قطع فارغ‌التحصیلان رشته‌های پتروشیمی و مرتبط با انرژی در اولویت هستند. همچنین توسعه شیلات از دیگر برنامه‌های جدی منطقه آزاد قشم محسوب می‌شود، به‌طوری که در برنامه ششم توسعه باید ظرفیت پرورش ماهی در قفس به ۸۶ هزار تن برسد. بنابراین افراد متخصص در این حوزه در اولویت هستند. وی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های قشم توسعه کشاورزی است. بدیهی است که برای توسعه کشاورزی از جمله کشت گلخانه‌ای به افراد متخصص این حوزه نیاز داریم. مومنی تاکید کرد: معتقد هستیم که توسعه منطقه آزاد قشم از توسعه جوامع محلی می‌گذرد و در تلاش هستیم تا توانمندی‌های ساکنان منطقه آزاد قشم را افزایش دهیم. 
وی با بیان اینکه در حوزه توسعه‌ای یک نگاه جدی به ارتقای جوامع محلی داریم، ادامه داد: در حال حاضر اقدامات متعددی برای افزایش توانمندی‌های بومی‌ها انجام داده‌ایم، به‌طور مثال در حال حاضر ۶۰ کاشانه ‌مهمان در این منطقه توسط بانوان بومی اداره می‌شود. 
مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه برای توسعه این منطقه سیاستی که در پیش گرفتیم تربیت مدیران و نیروی انسانی مفید برای آینده است، گفت: به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم برای تحقق اهداف‌مان از نخبگان بومی استفاده کنیم. بنابراین در برنامه اولیه قرار بر این شد که سالانه ۱۰ نفر از جوانان قشمی بورسیه شوند. 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.