صفحه اصلی / از جوان هرمزگانی به عنوان دریانورد نمونه سال ۹۶ کشور تقدیر شد

از جوان هرمزگانی به عنوان دریانورد نمونه سال ۹۶ کشور تقدیر شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، عادل میهن دوست، فرمانده لندینگ کرافت آرین ساحل ۱ به دلیل کمک رسانی به یک شناور مسافری مضطر در آب های ساحلی بین چارک و کیش و نجات جان ۳۰ نفر از هموطنان در شرایط نامساعد جوی مورد تقدیر قرار گرفت.
این حرکت قهرمانانه در تاریخ بیستم اسفندماه سال ۹۵ در حالی انجام شد که به جز شناور ناجی، شناور کمک رسان و یدک کش برای انجام عملیات سلویج در جزیره کیش وجود نداشت.
با توجه به خطیر بودن صحنه، موثرترین عامل نجات این مسافران دریایی، احساس مسؤولیت عادل میهن دوست، دریانورد ۲۹ ساله هرمزگانی بود که علیرغم داشتن محموله روی لندینک گرافت تحت سکانداری خود و حتی تغییر مسیر دریانوردی، حماسه ای از انسان دوستی و ایثارگری خلق کرد؛ او شناور مسافری مضطر "پاکروان" و مسافران آن را در فاصله ۸ مایلی جزیره کیش از خطر غرق شدن نجات داد و آنها را در سلامت کامل به بندر آفتاب منتقل کرد.
یادآور می شود، در مراسم روز جهانی دریانوردان که با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر، فرمانده نیروی دریایی سپاه، مدیران ارگان‌های دریایی و نمایندگان مجلس شامگاه چهاردهم تیرماه در تهران برگزار شد، از ۴۳ نفر از دریانوردان نمونه کشور تجلیل بعمل آمد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.